Інституційний репозитарій ЗНУ

Психотерапевтичні ефекти практичних занять з психології

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Протасенко, Вікторія Львівна
dc.date.accessioned 2024-03-11T06:13:40Z
dc.date.available 2024-03-11T06:13:40Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18977
dc.description Протасенко В. Л. Психотерапевтичні ефекти практичних занять з психології : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. Ф. Шевченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 58 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота викладена на 58 сторінках друкованого тексту, 5 рисунків, 1 таблиця. Перелік посилань включає 40 джерел. Об’єкт дослідження – психотерапевтичні ефекти. На сьогоднішній день, в умовах повномасштабної війни, в житті більшості українських родин відбулися кардинальні зміни: воно стало екстремальним та непрогнозованим. Постійні загострення станів тривожності, страху й невизначеної ситуації та невпевненості у завтрашньому дні зумовлює гостру необхідність відповідної професійної підтримки у збереженні та відновленні психологічного здоров’я у різних соціальних групах, а особливо у дітей. Найчастіше, у дітей, які відчули дії довготривалого стресового фактору викликаного воєнними подіями, можуть спостерігатися розлади у вигляді порушення та регресії в розвитку, нічних кошмарів, порушення орієнтації в просторі, відхилення в сенсомоториці, короткочасних мимовільних болючих спогадів про негативні події, зниження самооцінки а також високого рівня страху і тривожності. Щоб скоригувати такі психологічні розлади, психотерапевти все частіше використовують у своїй практиці такий метод психотерапевтичної роботи, як арт-терапія для вирішення психо-діагностичних, психо-корекційних та психо-профілактичних завдань. Також, засоби корекційних занять за методом арт-терапії допомагають в досягненні позитивних психотерапевтичних ефектів у роботі з психологічними розладами у вигляді зменшення рівня страху й тривожності, психокорекції накопиченого роздратування, зменшення рівня нервової напруги, розладів сенсомоторики та сприяють вихованню терплячості, підвищенню рівня самооцінки та навичкам роботи у колективі. Наукова новизна дослідження полягає саме у психотерапевтичних ефектах, яких можна досягти завдяки впровадженню корекційних занять за методом арт-терапії. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 58 pages of printed text, 5 figures, 1 table. The list of references includes 40 sources. The object of research is psychotherapeutic effects. To date, in the conditions of a full-scale war, the life of most Ukrainian families has undergone drastic changes: it has become extreme and unpredictable. Constant aggravation of states of anxiety, fear and uncertain situation and uncertainty in the future determines the urgent need for appropriate professional support in preserving and restoring psychological health in various social groups, and especially in children. Most often, children who have experienced the effects of a long-term stress factor caused by war events may experience disorders in the form of disruption and regression in development, nightmares, spatial orientation disorders, sensorimotor deviations, short-term involuntary painful memories of negative events, a decrease in self-esteem, and high level of fear and anxiety. In order to correct such psychological disorders, psychotherapists increasingly use in their practice such a method of psychotherapeutic work as art therapy to solve psycho-diagnostic, psycho-corrective and psycho-preventive tasks. Also, the means of corrective classes based on the art therapy method help in achieving positive psychotherapeutic effects in working with psychological disorders in the form of reducing the level of fear and anxiety, psychocorrection of accumulated irritation, reducing the level of nervous tension, sensorimotor disorders and contribute to the education of patience, increasing the level of self-esteem and skills work in a team. The scientific novelty of the study lies precisely in the psychotherapeutic effects that can be achieved thanks to the introduction of corrective classes using the art therapy method. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject психотерапевтичні ефекти uk
dc.subject арт-терапія uk
dc.subject мандала uk
dc.subject мандала-терапія uk
dc.subject арттерапевтичні методи uk
dc.subject практичні заняття з психології uk
dc.subject psychotherapeutic effects uk
dc.subject art therapy uk
dc.subject mandala uk
dc.subject mandala therapy uk
dc.subject art therapy methods uk
dc.subject practical classes in psychology uk
dc.title Психотерапевтичні ефекти практичних занять з психології uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу