UA : Кваліфікаційна робота: 56 с., 8 таблиць, 5 рисунків, 57 джерел.
Об’єкт дослідження: процес розвитку звуковимови у дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти.
Предмет дослідження –зміст, форми і методи педагогічної роботи з розвитку звуковимови у дітей старшого дошкільного вікув умовах закладу дошкільної освіти.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічну програму розвитку звуковимови у дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти. У кваліфікаційній роботі проаналізовано стан актуальності проблеми розвитку звуковимови дітей старшого дошкільного віку; визначено сутність понять «правильна звуковимова», «мовленнєвий розвиток», «порушення звуковимови», «ейдетика» проаналізовано рівень показників сформованості звуковимови у дітей старшого дошкільного віку; обґрунтовано значення розвитку звуковимови у дошкільників в умовах закладу дошкільної освіти.
EN : Qualification work: 56 pages, 8 tables, 5 figures, 57 sources.
The object of the study: the process of phonetic speech development in children of older preschool age in the conditions of a preschool education institution.
The subject of the research is the content, forms and methods of pedagogical work on the development of sound speech in children of older preschool age in the conditions of a preschool education institution.
The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally verify the pedagogical program for the development of sound language in older preschool children in the conditions of a preschool education institution. In the qualification work, the current status of the problem of the development of sound and speech of children of older preschool age is analyzed; the essence of the concepts "correct phonetic speech", "speech development", "violation of phonetic speech", "eidetics" was determined; the level of indicators of the formation of phonetic speech in older preschool children was analyzed; the significance of the development of phonetic speech among preschoolers in the conditions of a preschool education institution is substantiated.