ZNU Institutional Repository

Розробка плану маркетингової діяльності в області персоналу

Show simple item record

dc.contributor.author Дєєв, Данило Олександрович
dc.date.accessioned 2024-03-19T06:43:54Z
dc.date.available 2024-03-19T06:43:54Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19049
dc.description Дєєв Д. О. Розробка плану маркетингової діяльності в області персоналу : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 051 "Економіка" / наук. керівник Л. А. Бехтер. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 110 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота викладена на 110 сторінках друкованого тексту, містить 21 таблицю, 12 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 71 джерел, з них 3 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є є маркетинг персоналу ТОВ «Ювілейний» Предметом дослідження є реалізація функцій маркетингу персоналу досліджуваної організації. Метою кваліфікаційної роботи є розробка рекомендацій щодо управління системою маркетингу персоналу для підприємства, способів підвищення ефективності її функціонування. Відповідно до поставленої мети в роботі вирішено такі завдання: – розгляд теоретичних та методичних засад маркетингу персоналу на підприємстві, його соціально-економічної сутності та функцій; – дослідження системи маркетингу персоналу у ТОВ «Ювілейний»; – обґрунтування методів оцінки персоналу з позицій зовнішнього та внутрішнього маркетингу; – економічне обґрунтування запровадження на підприємстві посади спеціаліста з маркетингу персоналу. Методи дослідження: загальнонаукові методи аналізу, синтезу, аналогії, формальної логіки, спостереження, експерименту; методи соціальних досліджень, моделювання, експертної оцінки, статистичні методи, методи проєктування систем. Одержані результати та розроблені рекомендації становлять методичну основу для розвитку інструментів, методів і персонал-маркетингу стосовно на вітчизняних підприємствах, їх застосування і комплексного використання. Висновки та рекомендації, представлені в кваліфікаційній роботі магістра, можуть бути використані в роботі центрів зайнятості та компаній Запорізького регіону, зокрема є корисними фахівцям-практикам у галузі персоналу. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 110 pages of printed text, contains 21 tables, 12 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 71 sources, 3 of them in foreign languages. The object of the study is the marketing of personnel of Yuvileyny LLC The subject of the study is the implementation of marketing functions of the personnel of the organization under study. The purpose of the qualification work is to develop recommendations for managing the personnel marketing system for the enterprise, ways to increase the efficiency of its functioning. In accordance with the set goal, the following tasks were solved in the work: – consideration of the theoretical and methodical foundations of personnel marketing at the enterprise, its socio-economic essence and functions; – research of the personnel marketing system at Yuvileyniy LLC; – analysis of the relationship between personnel marketing and the labor market; – substantiation of personnel evaluation methods from the positions of external and internal marketing; – determination of the main directions of formation of the personnel marketing system; – economic rationale for the introduction of the position of personnel marketing specialist at the enterprise. Research methods: general scientific methods of analysis, synthesis, analogy, formal logic, observation, experiment; methods of social research, modeling, expert assessment, statistical methods, systems design methods. System, process, situational and quantitative approaches were used to solve specific tasks. The information base of the research is the legislative and normative materials of personnel administration, labor legislation, the results of own research and analysis, provisions of personnel management and labor economics, scientific works of domestic and foreign scientists related to issues of personnel policy, personnel work, 6 personnel recruitment, management technologies personnel at modern enterprises and organizations. In the research process, the following results were obtained, which are characterized by scientific novelty: improved: a program for the formation and development of personnel marketing at the enterprise was developed, according to which the most important condition for achieving goals is to determine the requirements of personnel and the organization in professional activities and ensure the need for personnel more effectively than in competitor's ways. The obtained results and developed recommendations constitute a methodical basis for the development of tools, methods and personnel-marketing in relation to domestic enterprises, their application and integrated use. The conclusions and recommendations presented in the master's thesis can be used in the work of employment centers and companies of the Zaporizhzhia region, in particular, they are useful to practitioners in the field of personnel. The main results of the qualification work are highlighted in the article and theses. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject маркетинг персоналу uk
dc.subject кадрова політика uk
dc.subject рекрутинг uk
dc.title Розробка плану маркетингової діяльності в області персоналу uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics