ZNU Institutional Repository

Соціалізація дошкільників засобами лялькового театру

Show simple item record

dc.contributor.author Кушаніна, Юлія Володимирівна
dc.date.accessioned 2024-05-29T06:50:22Z
dc.date.available 2024-05-29T06:50:22Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19244
dc.description Кушаніна Ю. В. Соціалізація дошкільників засобами лялькового театру : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Н. В. Заверико. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 70 с. uk
dc.description.abstract UA : Об’єкт дослідження: особливості соціалізації дошкільників засобами лялькового театру. Предмет дослідження: основні напрями лялькового театру як засобу соціалізаціїї дошкільників. Мета дослідження: на основі аналізу теоретичних досліджень та практичного досвіду розглянути вплив лялькового театру на соціалізацію дошкільників. Методи дослідження: теоретичне дослідження соціалізації дошкільників засобами лялькового театру може використовувати різноманітні методи. Теоретичний аналіз джерел, контент-аналіз, проектування, спостереження, інтерв’ювання, опитування, ігрові методи, анкетування. Теоретичне значення роботи «Соціалізація дошкільників засобами лялькового театру» може включати розширення наукових знань про соціалізацію дошкільників, вивчення впливу мистецтва на розвиток дітей, інтеграція психологічних та педагогічних теорій, розробка нових методологічних підходів, теоретичні основи для практичних програм, поглиблення розуміння ролі гри у розвитку дитини, аналіз специфіки соціалізації в різних культурних контекстах. Практичне значення роботи полягає в тому, що вона не тільки збагачує наукові знання про соціалізацію дошкільників, але й відкриває нові можливості для використання лялькового театру як потужного інструменту виховання і розвитку дітей. Галузь використання: дошкільна освіта, культурно-освітні заклади, спеціальна освіта, соціальна робота, інклюзивна освіта, педагогічна освіта. uk
dc.description.abstract EN : The qualification work gives the theoretical observation of socialization of a preschooler by means of puppet theatre. It involves the expansion of scientific knowledge about the socialization of a preschooler, the study of the influence of art on the development of a child, the integration of psychological and pedagogical theories, the development of new methodological approaches, the theoretical foundations of practical programs, deepening the understanding of the role of play in child development, analysis of the specifics of socialization in different cultural contexts. The object of the research: peculiarities of socialization of preschoolers by means of puppet theatre. The subject of the study: the main directions of the puppet theatre as a means of socialization of preschoolers. The purpose of the study: based on the analysis of theoretical studies and practical experience, substantiate the influence of puppet theatre on the socialization of preschoolers. In order to achieve this goal, the following tasks must be identified: - to analyze the features of the main concepts of socialization of preschoolers; - to reveal the history of the emergence and development of the puppet theatre; - to reveal the essence and functions of the puppet theatre in the process of socialization of preschoolers; - to determine the main areas of work of puppet theatres in the process of socialization of preschoolers; - to describe the practical experience of using puppet theatre in the socialization of preschoolers. The part 1 “Theoretical foundations of socialization of preschoolers by means of puppet theatre”. The theoretical significance of the work “Socialization of preschoolers by means of puppet theatre” may include the expansion of scientific knowledge about the socialization of preschoolers, the study of the influence of art on the development of children, the integration of psychological and pedagogical theories, the development of new methodological approaches, theoretical foundations for practical programs, deepening the understanding of the role of play in child development , analysis of the specifics of socialization in different cultural contexts. The part 2 “Puppet theatre as a means of personal socialization” has practical significance and that it not only enriches scientific knowledge about the socialization of preschoolers, but also opens up new opportunities for using puppet theatre as a powerful tool for educating and developing children. The analysis of the results has proved the effectiveness and has used as a means of raising and teaching children. Modern trends indicate a growing interest in puppet theatre in the educational process, in particular, in the process of socialization of preschoolers. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject соціалізація uk
dc.subject дошкільники uk
dc.subject ляльковий театр uk
dc.subject особистість uk
dc.subject театр uk
dc.subject засоби виразності uk
dc.subject socialization uk
dc.subject preschoolers uk
dc.subject puppet theatre uk
dc.subject personality uk
dc.subject theatre uk
dc.subject means of expression uk
dc.title Соціалізація дошкільників засобами лялькового театру uk
dc.type Робота бакалавра uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics