ZNU Institutional Repository

Особливості роботи з травмою у підлітків у період воєнного стану

Show simple item record

dc.contributor.author Власюк, Анастасія Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-06-20T06:23:35Z
dc.date.available 2024-06-20T06:23:35Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19450
dc.description Власюк А. О. Особливості роботи з травмою у підлітків у період воєнного стану : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Л. В. Остапенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 73 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота викладена на 73 сторінках друкованого тексту, містить 4 таблиці та 10 рисунків. Перелік посилань включає 51 джерело. Об’єкт дослідження: особливості психологічної травми у підлітковому віці. Актуальність теми дослідження: зумовлена травматичними подіями під час війни, які суттєво змінили емоційні та адаптаційні реакції, три чверті з яких мають симптоми психологічної травми. Ризик психологічної травми розглядався у зв'язку з труднощами соціалізації, комунікації та адаптації до дорослого життя. Фактично, дитяча травма є початком розладів, які можуть призвести до руйнування особистості. Психологія визначає деструкцію особистості як зміни, що руйнують структуру особистості. Так, К. Юнг припускав, що деструктивність є одним з двох основних потягів особистості, що формується внаслідок конфліктних, агресивних взаємодій у соціальному середовищі та контрастує з конструктивними (життєствердними) потягами. Тоді як, Е. Еріксон був одним із перших, хто звернув увагу на те, що розвиток дитини залежить від соціального середовища. Підлітки, зазвичай, дуже чутливі до будь-яких кризових ситуацій, і війна не є винятком. Під час будь-якої непередбачуваної стресової події або кризи людська психіка піддається дуже високому стресовому навантаженню, якого не існує в повсякденному житті. Стрес та емоційне навантаження в умовах повномасштабного військового вторгнення проявляється по різному, і підлітки, через брак досвіду подолання, стають однією з найвразливіших категорій населення та потребують особливої уваги фахівців у галузі психологічного здоров’я. Наукова новизна полягає в тому, що визначені психологічні особливості прояву травми в підлітковому віці у період воєнного стану дозволяють більш діференційовано підходити до прогнозування довгострокового впливу війни на психологічне здоров’я та соціальну адаптацію особистості. Також, завдяки отриманим результатам, поглиблені знання про переживання нормативної вікової кризи особистості в умовах повномасштабного військового вторгнення. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 73 pages of printed text, contains 4 tables and 10 figures. The list of references includes 51 sources. Object of research: peculiarities of psychological trauma in adolescence. Relevance of the research topic: due to traumatic events during the war, which significantly changed emotional and adaptive reactions, three quarters of which have symptoms of psychological trauma. The risk of psychological trauma was considered in connection with the difficulties of socialization, communication and adaptation to adult life. In fact, childhood trauma is the beginning of disorders that can lead to the destruction of the personality. Psychology defines personality destruction as changes that destroy the personality structure. Thus, K. Jung assumed that destructiveness is one of the two main personality drives, which is formed as a result of conflictual, aggressive interactions in the social environment and contrasts with constructive (life-affirming) drives. Meanwhile, E. Erikson was one of the first to pay attention to the fact that a child's development depends on the social environment. Teenagers are usually very sensitive to any crisis situations, and war is no exception. During any unpredictable stressful event or crisis, the human psyche is exposed to a very high stress load that does not exist in everyday life. Stress and emotional burden in the conditions of a full-scale military invasion manifests itself in different ways, and teenagers, due to the lack of coping experience, become one of the most vulnerable categories of the population and need special attention from specialists in the field of psychological health. The scientific novelty is that certain psychological features of the manifestation of trauma in adolescence during the period of martial law allow a more differentiated approach to predicting the long-term impact of war on psychological health and social adaptation of an individual. Also, thanks to the obtained results, knowledge about the experience of a normative age crisis of the individual in the conditions of a full-scale military invasion has been deepened. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject підлітки uk
dc.subject травма uk
dc.subject воєнний стан uk
dc.subject психологічні особливості uk
dc.subject робота з травмою uk
dc.subject adolescents uk
dc.subject trauma uk
dc.subject martial law uk
dc.subject psychological features uk
dc.subject work with trauma uk
dc.title Особливості роботи з травмою у підлітків у період воєнного стану uk
dc.title.alternative Peculiarities of working with trauma in adolescents during martial law uk
dc.type Робота бакалавра uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics