ZNU Institutional Repository

Чинники професійної деформації особистості

Show simple item record

dc.contributor.author Імангулова, Віра Сергіївна
dc.date.accessioned 2024-06-21T05:48:32Z
dc.date.available 2024-06-21T05:48:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19511
dc.description Імангулова В. С. Чинники професійної деформації особистості : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник О. С. Околович. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 54 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота викладена на 54 сторінках друкованого тексту, 2 таблиць, 6 малюнків. Перелік посилань включає 35 джерела. Об’єкт дослідження: професійна деформація. В умовах трансформування суспільства все більш високі вимоги пред'являються не тільки до професійних знань, навичок та вмінь фахівця, але також і до рівня його психологічного самопочуття та особистісного саморозвитку. За багаторічного виконання будь-якої професійної діяльності відбувається деформація особистості, що знижує ефективність виконання трудових функцій. Найбільше це проявляється у сфері освіти та у всіх професіях соціономічного типу. У сучасній науці вченими ґрунтовно вивчені професійні деформації у представників різних професій. У сучасній науковій літературі представлено дослідження взаємовпливу професійної діяльності та її суб’єкта. З'явилися наукові роботи з психопрофілактики та психокорекції професійної деформації під час професіоналізації. На наш погляд професії, найбільший влив професійної деформації на особистісні особливості мають ті професії, які пов’язані зі спілкуванням з людьми. Професія педагога є одним із найбільш соціально значущих і масових професій. Висока модальність та експресивність закладені у специфіці педагогічної діяльності, що передбачає активне особистісне спілкування з величезною кількістю людей за підвищеної відповідальності за його якість. Характеристикою сучасного етапу модернізації вітчизняної освіти є, з одного боку, підвищення вимог до педагогів, а з іншого боку, складними соціально-економічними умовами побуту та праці переважної частини педагогів України. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні психологічного благополуччя, як чинника професійної деформації особистості. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 54 pages of printed text, 2 tables, 6 figures. The list of references includes 35 sources. Object of research: professional deformation. In the conditions of transformation of society, increasingly high demands are placed not only on professional knowledge, skills and abilities of a specialist, but also on the level of his psychological well-being and personal self-development. During many years of performing any professional activity, personality deformation occurs, which reduces the efficiency of performance of labor functions. This is most evident in the field of education and in all professions of a socionomic type. In modern science, scientists have thoroughly studied the professional deformations of representatives of various professions. Modern scientific literature presents research on the mutual influence of professional activity and its subject. Scientific works on psychoprophylaxis and psychocorrection of professional deformation during professionalization appeared. In our view of professions, the greatest impact of professional deformation on personal characteristics is those professions that are related to communication with people. The teaching profession is one of the most socially significant and popular professions. High modality and expressiveness are inherent in the specificity of pedagogical activity, which involves active personal communication with a huge number of people with increased responsibility for its quality. The characteristic of the modern stage of the modernization of national education is, on the one hand, the increase in requirements for teachers, and on the other hand, the difficult socio-economic conditions of life and work of the majority of teachers in Ukraine. The scientific novelty of the research lies in the identification of psychological well-being as a factor in the professional deformation of the individual. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject професійна деформація uk
dc.subject деперсоналізація uk
dc.subject професійна деструкція uk
dc.subject авторитарність uk
dc.subject регідність uk
dc.subject некритичність uk
dc.subject психологічне благополуччя uk
dc.subject professional deformation uk
dc.subject depersonalization uk
dc.subject professional destruction uk
dc.subject authoritarianity uk
dc.subject regardlessness uk
dc.subject uncriticality uk
dc.subject psychological well-being uk
dc.title Чинники професійної деформації особистості uk
dc.type Робота бакалавра uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics