dc.contributor.author |
Томілович, Кирил Михайлович |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-27T08:30:24Z |
|
dc.date.available |
2024-06-27T08:30:24Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19767 |
|
dc.description |
Томілович К. М. Соціально-педагогічна реабілітація дітей ВПО, що постраждали від війни : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. Г. Лещенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 70 с. |
uk |
dc.description.abstract |
UA : Об’єкт дослідження: процес соціально-педагогічної реабілітації дітей
ВПО, що постраждали від війни.
Предмет дослідження: зміст, форми та методи соціально-педагогічної
реабілітації дітей ВПО, що постраждали від війни.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати програму соціально педагогічної реабілітації дітей ВПО, що постраждали від війни.
Для досягнення даної мети, нами були поставлені такі завдання:
1. Розкрити особливості функціонування дітей ВПО, що постраждали від
воєнних дій.
2. Проаналізувати нормативно-правову базу щодо реабілітації дітей ВПО,
що постраждали від війни.
3. Визначити сутність та зміст соціальної реабілітації ВПО, що
постраждали від війни.
4. Виявити особливості соціально-педагогічної реабілітації дітей ВПО,
що постраждали від війни.
5. Теоретично обґрунтувати програму соціально-педагогічної реабілітації
дітей ВПО, що постраждали від війни.
Методи дослідження: теоретичний аналіз джерел, систематизація,
узагальнення, порівняння, опитування.
Теоретичне значення роботи полягає в обґрунтуванні та систематизації
сутності та змісту реабілітації дітей ВПО та дітей, що постраждали внаслідок
воєнних конфліктів.
Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної
програми реабілітації дітей ВПО та дітей, що постраждали від війни.
Галузь використання: центри соціальних служб, притулки (шелтери),
заклади загальної середньої освіти, громадські організації, які надають
допомогу ВПО. |
uk |
dc.description.abstract |
EN : The qualifying work provides a comprehensive overview of the research topic,
including the theoretical and practical aspects of socio-pedagogical rehabilitation of
IDP children who have suffered from armed conflicts.
Research object: the process of socio-pedagogical rehabilitation of internally
displaced children (IDPs) who have suffered from armed conflicts and hostilities.
Research subject: the content, forms, and methods of socio-pedagogical
rehabilitation of IDPs who have suffered from armed conflicts and hostilities.
Research goal: to theoretically substantiate a socio-pedagogical program for
the successful socialization of internally displaced children.
To achieve this goal, the following tasks were set:
To reveal the peculiarities of functioning of IDP children who have suffered
from armed conflicts.
To analyze the normative-legal basis for the rehabilitation of IDP children who
have suffered from armed conflicts.
To define the essence and content of social rehabilitation of IDPs who have
suffered from armed conflicts.
To identify the peculiarities of socio-pedagogical rehabilitation of IDP children
who have suffered from armed conflicts.
To theoretically substantiate the program of socio-pedagogical rehabilitation of
IDP children who have suffered from armed conflicts.
Research methods: theoretical analysis of sources, systematization,
generalization, comparison, survey.
Part 1. “Theoretical Foundations of Socio-pedagogical Rehabilitation for IDPs
Affected by War and Conflict”. While working on the first chapter, we worked with
the theoretical justification of our program. This chapter delves into the unique
characteristics of IDP children who have endured the trauma of war. It examines the
psychological, emotional, and social impacts of armed conflict on their development
and well-being. The chapter explores the challenges faced by these children in
adapting to new environments, coping with loss and displacement, and rebuilding
their sense of security.
Part 2. “Content, Forms, and Methods of Socio-pedagogical Rehabilitation for
IDP Children Affected by War and Armed Conflicts”. This chapter presents a
comprehensive socio-pedagogical rehabilitation program tailored to the specific
needs of IDP children affected by war and conflict. The program outlines a structured
framework of interventions that address the various aspects of their well-being. |
uk |
dc.language.iso |
uk |
uk |
dc.subject |
соціалізація |
uk |
dc.subject |
реабілітація |
uk |
dc.subject |
ВПО |
uk |
dc.subject |
дитина, що постраждала внаслідок воєнних конфліктів |
uk |
dc.subject |
посттравматичний стресовий розлад |
uk |
dc.subject |
групи взаємодопомоги |
uk |
dc.subject |
socialization |
uk |
dc.subject |
rehabilitation |
uk |
dc.subject |
IDPs |
uk |
dc.subject |
child affected by armed conflict |
uk |
dc.subject |
post-traumatic stress disorder |
uk |
dc.subject |
support groups |
uk |
dc.title |
Соціально-педагогічна реабілітація дітей ВПО, що постраждали від війни |
uk |
dc.type |
Робота бакалавра |
uk |