UA : Розкрито методологію підвищення ролі людських ресурсів організації в умовах ринку. Проаналізовано понятійно - категоріальний апарат підвищення ролі людських ресурсів в організації в умовах ринку. З’ясовано зарубіжний досвід підвищення ролі людських ресурсів в організації в умовах ринку. Сформовано організаційно-управлінську структуру підприємства (на прикладі ТОВ “Сільпо-Фуд”). Досліджено діагностику проблем підвищення ролі людських ресурсів в умовах ринку . Сформовано SWOT – аналіз підвищення людських ресурсів в організації в умовах ринку. Обгрунтовано основні шляхи вдосконалення людських ресурсі в організації в умовах ринку. Здійснено економічне обґрунтування підвищення ролі людських ресурсів в організації в умовах ринку. Розроблено заходи щодо підвищення людських ресурсів в організації в умовах ринку.
EN : The methodology of increasing the role of human resources of the organization in the market conditions is revealed. The conceptual and categorical apparatus of increasing the role of human resources in the organization in the market conditions is analyzed. Foreign experience of increasing the role of human resources in the organization in the market conditions is found out. The organizational and management structure of the enterprise was formed (on the example of LLC “Silpo-Food"). Diagnostics of problems of increasing the role of human resources in the market conditions are investigated . The SWOT analysis of human resources increase in the organization in the market conditions is formed. The main ways of improving human resources in the organization in the market conditions are substantiated. The economic justification of increasing the role of human resources in the organization in the market conditions is carried out. Measures have been developed to improve human resources in the organization in the market conditions.