Інституційний репозитарій ЗНУ

Журналістська освіта в Україні та Європі. Порівняльний аспект

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бекірова, Олександра Юріївна
dc.date.accessioned 2020-05-19T11:25:39Z
dc.date.available 2020-05-19T11:25:39Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3016
dc.description Бекірова О. Ю. Журналістська освіта в Україні та Європі. Порівняльний аспект : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник К. Г. Сіріньок-Долгарьова. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. 118 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи 88 сторінок. Список використаної літератури містить 71 найменувань, викладених на 8 сторінках. Об’єктом дослідження магістерської роботи є журналістська освіта в Україні та Європі. Предметом дослідження є особливості українського та європейських підходів до журналістської освіти. Мета роботи полягає у визначенні та порівнянні основних аспектів професійної підготовки працівників мас-медіа в Україні та Європі, а саме у Швеції та Нідерландах. Реалізація мети передбачає виконання наступних завдань: 1. Опрацювати теоретико-методологічні джерела з теми дослідження. 2. Окреслити передумови формування журналістської освіти в Україні. 2. Визначити напрямки підготовки українських журналістських кадрів. 4. Дослідити європейські підходи до журналістської освіти. 5. Вивчити ставлення випускників та роботодавців до журналістської освіти в Україні і в Європі. Методологічну та теоретичну основу становлять праці науковців, які досліджували сучасну і майбутню журналістську освіту на високому науковому і фаховому рівні, а саме В. Іванов, І. Лубкович, І. Михайлин, А. Москаленко, Ю. Шаповал та інші. Проблемою професійної підготовки журналістів у вищих навчальних закладах займаються такі вчені: С. Квіт, В. Лизанчук, В. Різун, Н. Сидоренко, Є. Федченко та інші. Методи дослідження. У роботі застосовувалися методи аналізу та синтезу, пошуковий і порівняльний. Були використані методи узагальнення та типологізації як в теоретичній, так і в практичній частинах роботи, а також проведено декілька експертних інтерв’ю. Новизна роботи полягає у тому, що: – вперше узагальнено наукові знання щодо новітніх тенденцій журналістської освіти в Україні і Європі, зокрема у рамках реалізації європейських освітніх проектів; – конкретизовано знання про проблеми і перспективи підготовки журналістських кадрів у вітчизняних вищих навчальних закладах; – набуло подальшого розвитку вивчення особливостей реформування журналістської освіти з урахуванням експертної думки випускників факультету журналістики ЗНУ і роботодавців регіональних ЗМІ Запоріжжя. Практичне значення результатів: результати роботи можуть бути використані закладами освіти для поліпшення якості викладання журналістики. Також результати роботи можуть бути використані для створення інших наукових робіт. Теоретичне значення результатів: дослідження буде в нагоді студентам та викладачам факультетів журналістики, при написанні курсових і кваліфікаційних робіт. uk
dc.description.abstract EN : The diploma paper discusses the peculiarities of journalistism education in Ukraine and Europe. Actuality of the qualification paper is caused by the need to study domestic and foreign experience in the journalism education reforming, which is aimed in developing new and applying already existing approaches to the organization of journalistic education in Ukraine. The goal of the work is to identify and compare the main aspects of professional training of media workers in Ukraine and Europe. The realization of the goal involves assuming the following tasks: 1. To research theoretical and methodological sources on the topic. 2. To outline the prerequisites for forming the journalism education in Ukraine. 3. To determine the directions of training of Ukrainian journalists. 4. To explore European approaches to journalism education. 5. To study the attitude of graduates and employers towards journalism education in Ukraine and Europe. Methods of research are analysis and synthesis are used comparative and typological, the method of online surveying and expert interview. In the result of the research paper there was analyzed experience of Zaporizhzhia students, who studied at European universities, as well as the expert opinion of employers regarding quality of journalism education in Zaporizhzhia universities. The research proved that there are many differences between education in Ukraine and Europe. There were defined problematic aspects such as the insufficient practice and skills, improper motivation, low level of communication between the teacher and the student, as well as the lack of an accessible technical base for all students. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject журналістська освіта uk
dc.subject реформування освіти uk
dc.subject Україна uk
dc.subject Європа uk
dc.subject навчання uk
dc.subject медіаосвіта uk
dc.subject journalism education uk
dc.subject education reform uk
dc.subject Ukraine uk
dc.subject Europe uk
dc.subject training uk
dc.subject media education uk
dc.title Журналістська освіта в Україні та Європі. Порівняльний аспект uk
dc.title.alternative Journalism Education in Ukraine and Europe: Comparative Aspect uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу