Інституційний репозитарій ЗНУ

Практика меморіалізації на сучасному українському телебаченні

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гордибакіна, Наталія Віталіївна
dc.date.accessioned 2020-05-19T11:53:37Z
dc.date.available 2020-05-19T11:53:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3022
dc.description Гордибакіна Н. В. Практика меморіалізації на сучасному українському телебаченні : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник К. Г. Сіоіньок-Долгарьова. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. 77 с. uk
dc.description.abstract UA : Тема кваліфікаційної роботи магістра: «Практика меморіалізації на сучасному українському телебаченні». Сторінок основного тексту – 65, використаних джерел – 67. Мета роботи – з’ясувати шляхи втілення практики меморіалізації на сучасному вітчизняному телебаченні. Для досягнення поставленої мети потрібно вирішити такі завдання: - проаналізувати теоретичні відомості щодо символіки смерті, феномену пам’яті та практики меморіалізації; - визначити поняття «пам’ять» і «меморіал»; - з’ясувати передумови виникнення, значення та функції мортальної символіки у телепроектах містичного змісту; - виокремити моральні й естетичні проблеми сприйняття меморіалізації смерті публікою; - охарактеризувати репрезентацію практики меморіалізації на прикладі містичних телепроектів загальнонаціонального телеканалу «СТБ». Об’єкт дослідження: телепроекти загальнонаціонального каналу «СТБ»: - «Містичні історії з Павлом Костіциним» з 2010 р. до 2016 р.; - другий випуск восьмого сезону міжнародного телепроекту та реаліті-шоу «Битва екстрасенсів» – «Віч-на-віч зі смертю» від 01.10.2013 р.; - 31-ий випуск програми «Слідство ведуть екстрасенси» від 24.04.2018 р. Предмет дослідження: методи втілення практики меморіалізації на сучасному вітчизняному телебаченні. У процесі дослідження використано такі методи: порівняльний, описовий, системно-структурний, теоретико-методологічний, аналіз і синтез інформації при виробленні наукової концепції роботи, моніторинг. Теоретико-методологічною основою дослідження стали праці соціологів, антропологів, етнографів, культурологів, теоретиків смерті, містики та практики меморіалізації, таких учених: А. Аппадураі, Ю. Арабов, З. Бауман, Е. Беккер, А. Вартанов, В. Герасимова, Б. Ен, Е. Кац, Д. Комарофф, Н. Коулдрі, О. Лофгрен, Б. Малиновський. Наукова новизна отриманих результатів: уперше: - охарактеризована репрезентація практики меморіалізації на прикладі містичних телепроектів українського телепродукту; конкретизовано: - значення символіки й образності смерті на сучасному вітчизняному телебаченні; набуло подальшого розвитку: - вивчення практик меморіалізації в українськрому мас-медійному дискурсі. Практичне значення: результати роботи знадобляться для написання рефератів, курсових і дипломних, магістерської робіт; при підготовці до практичних і лекційних занять із таких фахових дисциплін: журналістська етика, жанри тележурналістики, дисциплін спеціалізації з телевізійної журналістики; у практичній діяльності – допоможуть працівникам медійного простору реалізовувати власні проекти містичного спрямування. Теоретичне значення дослідження: матеріали дослідження можуть бути використані для подальших наукових робіт на тему використання символіки смерті, ритуалів і практики меморіалізації на телебаченні. Також є можливість використати результати дослідження для продовження аналізу шляхів втілення практики меморіалізації на сучасному вітчизняному телебаченні. uk
dc.description.abstract EN : Significance. On modern Ukrainian television, the «exploitation of the fear of death» – the most emotional feeling of a person – has not lost popularity. These are journalistic materials about the terminally ill and victims of war, for example. The viewer triggers a «sense of death», so similar media products motivate and direct. However, all this is merely the introduction of the idea that the worst thing is the betrayal and death of loved ones. That is why modern television and cinema offer symbolization of death, «virtual immortality» and memorialization practices. The study aims to find out ways to embody the practice of memorialization on modern Ukrainian television. Objectives: 1) to analyze theoretical information about death symbolism, memory phenomenon and memorialization practices, 2) to define the terms «memory» and «memorial», 3) to find out the prerequisites for the emergence, meaning and function of mortal symbolism in TV projects of mystical content, 4) to distinguish moral and aesthetic problems of perception of memorialization of death by the public, 5) to characterize the representation of the practice of memorialization on the example of mystical TV projects of the national TV channel «STB». Research Methodology: comparative, descriptive, system-structural, theoretical and methodological, analysis and synthesis of information in the development of scientific concept of work, monitoring. Results. Modern Ukrainian Television is fully performing the functions of not only mass rituals. They work at the level of personalized emotions of grief, creating a so-called «media ritual practice». Therefore, modern Ukrainian television independently transforms into a ritual and forms a kind of funeral rite. The display of symbols, images of death and mysticism, the application of the practice of memorialization on the air – is the creation of a «media funeral order» that replaces traditional forms. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject меморіалізація uk
dc.subject культура uk
dc.subject пам’ять uk
dc.subject ритуал uk
dc.subject смерть uk
dc.subject містичний телепроект uk
dc.subject телевізійна журналістика uk
dc.subject телебачення uk
dc.subject memorialization uk
dc.subject culture, memory uk
dc.subject ritual uk
dc.subject ritual uk
dc.subject mystical TV project uk
dc.subject television journalism uk
dc.subject television journalism uk
dc.title Практика меморіалізації на сучасному українському телебаченні uk
dc.title.alternative The Practice of Memorialization on Modern Ukrainian Television uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу