Інституційний репозитарій ЗНУ

Формування рекламного простору підприємства ПрАТ «ДАТАГРУП» з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хруняк, Катерина Сергіївна
dc.date.accessioned 2020-06-05T09:44:30Z
dc.date.available 2020-06-05T09:44:30Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3074
dc.description Хруняк К. С. Формування рекламного простору підприємства ПрАТ «ДАТАГРУП» з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник Н. В. Терент’єва. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 102 с. uk
dc.description.abstract EN : The object of the research is the process of forming the advertising space of DATAGROP PJSC enterprise in order to increase the competitiveness in the market. The subject of the research is theoretical and methodological approaches for improving the advertising space of DATAGROP PJSC enterprise in order to increase competitiveness in the market. The purpose of the master's thesis is to systematize scientific, methodological and practical knowledge on the formation of advertising space of a telecommunication enterprise in order to increase its competitiveness in the market. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) generalized theoretical aspects of advertising; 2) analyzed the essence and features of the formation of advertising space; 3) systematized characteristics of the parameters that determine the functioning of types of models of advertising markets; 4) аpproach to the analysis of advertising - information space and Features of marketing communications is studied and systematized; 5) improved concept of forming advertising space; 6) proposed recommendations for forming the advertising space of PJSC «DATAGROUP» were offered 7) measures to improve digital advertising technologies as a trend of the phygital environment are proposed. Methods of research: theoretical generalization, logical generalization, comparative analysis, deductive, marketing analysis, correlation analysis, index analysis, etc. The scientific novelty of the study is that the concept of advertising space formation is developed, which allows to present the advertising space as one of the system-forming elements of promotion of goods or services of an enterprise in the market, which combines all advertising technologies, information resources, means of advertising and infrastructure of the advertising market for increasing the competitiveness of the enterprise in market. The results of the research can be implemented in the process of forming the advertising space of PJSC "DATAGROUP", in particular, the method of forming the advertising space of PJSC, and the introduction of digital technologies in the phygital environment uk
dc.description.abstract UA : Об’єктом дослідження є процес формування рекламного простору підприємства ПрАТ «ДАТАГРУП» з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку. Предметом дослідження є теоретичні та методичних підходи щодо вдосконалення рекламного простору підприємства ПрАТ «ДАТАГРУП» з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку. Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування рекламного простору телекомунікаційного підприємства з метою підвищення його конкурентоспроможності на ринку. Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: методика формування рекламного простору ПрАТ «ДАТАГРУПП», дозволяє підвищіти імідж в очах партнерів, конкурентів і споживачів, засвідчити власну стабільність, значущість та ефективності компанії, найбільш коротким шляхом сформувати громадську думку споживачів про компанію і послуги, привернути увагу великих корпоративних клієнтів, поліпшити ефективність діяльності не тільки в Запорізькому регіоні а й на всій території України. Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами, зокрема, використання event – технологій в формуванні рекламного простору ПрАТ «ДАТАГРУПП», а також впровадження digital – технологій в середовище phygital. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject реклама uk
dc.subject комунікація uk
dc.subject споживач uk
dc.subject ринок uk
dc.subject рекламний простір uk
dc.subject сектор uk
dc.subject політика uk
dc.subject телекомунікація uk
dc.subject advertising uk
dc.subject telecommunication uk
dc.subject communication uk
dc.subject consumer uk
dc.subject market uk
dc.subject advertising space uk
dc.subject sector uk
dc.subject policy uk
dc.title Формування рекламного простору підприємства ПрАТ «ДАТАГРУП» з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу