UA : Кваліфікаційна робота: 121 c., 23 рис., 25 табл., 24 формули, 1 додаток,
42 джерела.
Об’єктом дослідження у кваліфікаційній роботі є заходи щодо
забезпечення економічної безпеки ПП «Торговий будинок «Сезам».
Предметом дослідження є методичні підходи та принципи діагностики
фінансово-економічної безпеки підприємства роздрібної торгівлі.
Метою кваліфікаційної роботи є аналіз фінансового стану та оцінка
рівня фінансово-економічної безпеки ПП «Торговий будинок «Сезам», а
також обґрунтування ефективності заходів щодо підвищення рівня
економічної безпеки досліджуваного підприємства.
Відповідно до мети в роботі поставлені такі завдання:
розглянути сутність та цілі економічної безпеки підприємства;
виокремити механізм забезпечення системи економічної безпеки
підприємства;
дослідити методичні підходи до оцінки рівня економічної
безпеки підприємства;
проаналізувати показники фінансової звітності підприємства та
оцінити рівень фінансово-економічної безпеки ПП «Торговий будинок
«Сезам»;
розробити методичний підхід до формулювання стратегії
функціонування системи економічної безпеки підприємства;
запропонувати шляхи удосконалення управління маркетинговими
комунікаціями з метою підвищення рівня економічної безпеки підприємства.
Методи дослідження: – загальнонаукові та емпіричні методи наукових
досліджень, зокрема: описовий, методи аналізу та синтезу; – кількісні:
методи порівняння відносних і абсолютних величин, групування; методи
економічного, статистичного й експертного аналізу; метод графічного
зображення.
У процесі дослідження отримано такі наукові результати, яким
притаманна наукова новизна:
запропоновано методичний підхід до формування стратегії
економічної безпеки підприємства роздрібної торгівлі, яка розробляється на
період від 1 року до 5–10 років залежно від розмірів підприємства, його
прибутковості, перспектив та динаміки розвитку, рівня конкуренції, в тому
числі недобросовісної та багатьох інших факторів;
набуло подальшого розвитку визначення поняття «стратегія
економічної безпеки підприємства» як довгострокового плану
цілеспрямованих, добре скоординованих дій суб’єктів системи економічної
безпеки підприємства, спрямованих на створення сприятливих і безпечних
умов для реалізації його місії;
– набуло подальшого розвитку застосування методичного підходу
до оцінки відповідності показників іміджу підприємства за допомогою
матриці «рівень іміджу – рівень економічної безпеки», а також розробки на
цій основі системи заходів щодо взаємоузгодженого управління іміджем і
складовими економічної безпеки.
Застосування на практиці запропонованих автором рекомендацій щодо
формування стратегії економічної безпеки підприємства роздрібної торгівлі
та оцінки відповідності показників іміджу підприємства за допомогою
матриці «рівень іміджу – рівень економічної безпеки» дозволить суб’єкту
господарювання підвищити рівень економічної безпеки та його життєздатності
EN : Qualifying work: 121 pp., 23 fig., 25 tab., 24 formulas, 1 annex, 42
references.
The object of study is the measures to ensure the economic safety of the
private company «Trading House» Sesam».
The subject of the study is methodological approaches and principles of
diagnostics of financial and economic safety of the retail trade enterprise.
The aim of qualifying work is to analyze the financial status and to assess
the level of financial and economic safety of the private company «Trading
House» Sesam», as well as to substantiate the effectiveness of measures for
improving the economic safety of the studied enterprise.
According to the goals the following tasks are solved:
− to consider the nature and goals of economic safety of the enterprise;
− to isolate the mechanism of ensuring the system of economic safety of
the enterprise;
− to study methodological approaches to assessing the level of economic
safety of the enterprise;
− to analyze the financial statements of the enterprise and to assess the
level of financial and economic safety of the private company «Trading House»
Sesam»;
− to develop a methodological approach to formulating a strategy for the
functioning of the enterprise's economic safety system;
− to propose ways of improving the management of marketing
communications in order to increase the level of economic safety of the enterprise.
Methods of research: general scientific and empirical methods of scientific
research, in particular: descriptive, methods of analysis and synthesis;
quantitative: methods for comparing relative and absolute values, groupings;
methods of economic, statistical and expert analysis; graphic image method.
The study yielded the following scientific results, which are characterized by
scientific innovation:
the methodological approach to the formulating a strategy for the
functioning of the a retail trade enterprise's economic safety system has been
proposed, which is developed for a period of 1 year to 5-10 years depending on the
size of the enterprise, its profitability, prospects and dynamics of development, the
level of competition, including unfair and many other factors;
got further development the interpretation of the category «enterprise
economic safety strategy» as a long-term plan of purposeful, well-coordinated
actions of the subjects of the economic security system of the enterprise aimed at
creating favorable and safe conditions for the realization of its mission;
got further development the methodological approach to assessing the
conformity of the image of the enterprise with the help of the matrix «level of
image - the level of economic safety», as well as developing on this basis a system
of measures for the consistent management of the image and components of
economic safety.
The practical application of the author’s recommendations of formulating
the economic safety strategy of the retailer and for assessment of the conformity of
the image of the enterprise using the matrix «level of image - the level of economic
safety» will allow the entity to increase the level of economic safety and its
viability