ZNU Institutional Repository

Оптимізація наочності експериментів з рослинами в шкільному курсі «Природничі науки»

Show simple item record

dc.contributor.author Чопок, Максим Олегович
dc.date.accessioned 2020-12-15T07:45:24Z
dc.date.available 2020-12-15T07:45:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3431
dc.description Чопок М. О. Оптимізація наочності експериментів з рослинами в шкільному курсі «Природничі науки» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 «Середня освіта» / наук. керівник О. М. Войтович. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 61 с. uk
dc.description.abstract UA : Дана робота викладена на 60 сторінках друкованого тексту містить 14 рисунків. Перелік посилань складається з 58 літературних джерел. Робота має чотири розділи. Об‘єктом дослідження були 4 програми інтегрованого курсу «Природничі науки». Предметом дослідження є рослинні об’єкти, що є матеріалом експериментальних досліджень певних природних явищ та процесів. Методи дослідження: експериментальний, аналітичний. Метою роботи була оптимізація наочності експериментів з природничих наук, де у якості об’єктів використовується рослинний матеріал. В роботі визначено, що оптимізація наочності експериментів з рослинами в шкільному курсі «Природничі науки» досягається вдалим підбором об’єктів, використання яких дозволяє максимально ефективно проілюструвати певне явище, процес або закономірність. Для теми «Дослідження капілярних ефектів» (за програмою Засєкіної Т.М.) як оптимальний об’єкт обрано квіти хризантеми. У роботі «Хроматографія рослинних пігментів» (за програмою Шабанова Д.А.) найкращим об’єктом серед протестованих обрано гібіскус. В роботі «Осмос» (за програмою Дьоміної І. О.) розширено спектр можливих об’єктів та внесені методичні уточнення до виконання експерименту. У роботі «Адаптація організмів до зовнішніх умов» (за програмою Ільченка О.Г) суттєво розширено перелік матеріалу за рахунок використання гербарного фонду. Показано, що ефективність засвоєння знань з природничих наук залежить від залучення до процесу пізнання різних органів чуття, тому вдало підібраний ілюстративний або експериментальний матеріал сприятиме якнайкращим результатам навчання. uk
dc.description.abstract EN : This work is presented on 60 pages of printed text and contains 14 figures. The list of references consists of 58 literature sources. The work has four sections. The object of the study were 4 programs of the integrated course «Natural Sciences». The subject of research is plant objects, which are the material of experimental studies of certain natural phenomena and processes. Research methods: experimental, analytical. The aim of the work was to optimize the clarity of experiments in natural sciences, where plant material is used as objects. It is determined that the optimization of the clarity of experiments with plants in the school course «Natural Sciences» is achieved by a successful selection of objects, the use of which allows you to most effectively illustrate a particular phenomenon, process or pattern. Chrysanthemum flowers were chosen as the optimal object for the topic «Study of capillary effects» (according to the program of Zasekina TM). In the work «Chromatography of plant pigments» (according to the program Shabanova DA) the best object among the tested was selected hibiscus. In the work «Osmosis» (according to the program of Dyomina IO) the range of possible objects is expanded and methodical clarifications to the experiment are made. In the work «Adaptation of organisms to external conditions» (according to the program of Ilchenko OG) the list of material is significantly expanded due to the use of herbarium fund. It is shown that the effectiveness of the acquisition of knowledge in the natural sciences depends on the involvement in the process of cognition of various senses, so a well-chosen illustrative or experimental material will contribute to the best learning outcomes. uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher ЗНУ uk
dc.subject наочність uk
dc.subject осмос uk
dc.subject екологічні групи uk
dc.subject хроматографія uk
dc.subject капілярний ефект uk
dc.subject оптимізація uk
dc.subject експеримент uk
dc.subject visibility uk
dc.subject osmosis uk
dc.subject ecological groups uk
dc.subject chromatography uk
dc.subject capillary effect uk
dc.subject optimization uk
dc.subject exper uk
dc.title Оптимізація наочності експериментів з рослинами в шкільному курсі «Природничі науки» uk
dc.title.alternative Clarity Optimization of Plant Experiments in "Natural Science" School Course uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics