dc.contributor.author |
Куаталієва, Анастасія Володимирівна |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-17T11:18:01Z |
|
dc.date.available |
2020-12-17T11:18:01Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3458 |
|
dc.description |
Куаталієва А. В. Робота соціального педагога щодо соціалізації дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник О. В. Пономаренко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 96 с. |
uk |
dc.description.abstract |
EN : Qualification work: 96 pages, 3 tables, 1 figure, 78 sources.
Object of research: the process of socialization of the individual in preschool age, features of the work of a social educator in a preschool institution.
Subject of research: methods for determining the level of socialization of preschool children. Forms and methods of work of a social pedagogue.
The purpose of the study: is to investigate how the personality of a preschool child is formed. What are the effective forms, methods and technology of work of a social pedagogue on socialization of preschool children.
Research hypothesis: socialization of preschool children will be effective provided that the unity of education within the preschool and in the family.
Research methods: biographical, document analysis, observation, survey. Forecasting methods: data collection, generalization, reliability assessment, information processing. Psychological and pedagogical methods of social work: conversation, discussion, role-playing games, discussion of situations, analysis and resolution of conflicts. Organization of cognitive, practical activities and behavior: exercise, assignments, tasks, training, creating special educational situations
The materials of the work can be used by social educators, educators of preschool educational institutions for the socialization of children. |
uk |
dc.description.abstract |
UA : Кваліфікаційна робота: 96 с., 3 таблиці, 1 рисунок, 78 джерел.
Об’єкт дослідження: процес соціалізації особистості в дошкільному віці, особливості роботи соціального педагога в дошкільному закладі.
Предмет дослідження: методи, щодо визначення рівня соціалізації дітей дошкільного віку. Форми та методи роботи соціального педагога.
Мета дослідження: полягає в тому, щоб дослідити як формується особистість дитини дошкільного віку. Які ефективні форми, методи та технологія роботи соціального педагога по соціалізації дітей дошкільного віку.
Гіпотеза дослідження: соціалізація дітей дошкільного віку буде ефективною за умови забезпечення єдності виховання в стінах дошкільного закладу та у сім'ї.
Методи дослідження: біографічний, аналіз документів, спостереження, опитування. Методи прогнозування: збір даних, узагальнення, оцінка достовірності, обробка інформації. Психолого-педагогічні методи соціальної роботи: бесіда, дискусія, рольові ігри, обговорення ситуацій, аналіз і вирішення конфліктів. Організація пізнавальної, практичної діяльності та поведінки: вправа, доручення, завдання, привчання, створення спеціальних виховних ситуацій
Матеріали роботи можуть бути використані соціальними педагогами, вихователями дошкільних освітніх закладів щодо соціалізації дітей. |
uk |
dc.language.iso |
uk |
uk |
dc.subject |
дошкільний вік |
uk |
dc.subject |
виховання |
uk |
dc.subject |
соціалізація особистості |
uk |
dc.subject |
соціальна адаптація |
uk |
dc.subject |
соціальна допомога |
uk |
dc.subject |
preschool age |
uk |
dc.subject |
education |
uk |
dc.subject |
socialization of the individual |
uk |
dc.subject |
social adaptation |
uk |
dc.subject |
social assistance |
uk |
dc.title |
Робота соціального педагога щодо соціалізації дітей дошкільного віку |
uk |
dc.type |
Магістерська робота |
uk |