ZNU Institutional Repository

Соціально-педагогічний зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів

Show simple item record

dc.contributor.author Мартинець, Марина Олександрівна
dc.date.accessioned 2020-12-24T08:21:20Z
dc.date.available 2020-12-24T08:21:20Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3689
dc.description Мартинець М. О. Соціально-педагогічний зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник Н. В. Заверико. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 87 с. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 3 parts, findings, list of literature (983 items, 5 of foreign origin), 2 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 87 pages long, 80 of them – main text. There are 9 tables and 4 illustrations. In the qualification work the theoretical generalization of the theory and practice of non-formal education as additional in professional training of future social teachers is carried out. The research object: professional training of a future social educator in the context of non-formal education. The research subject: the content and functions of non-formal education in the process of professional training of future social educators. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of socio-pedagogical content of non-formal education in the training of future social educators. Research methods: theoretical: analysis of literature sources; systematization, comparison and juxtaposition of different views on the researched problem; generalization of theoretical approaches; empirical: diagnostic (surveys, rankings, diagnostic techniques); pedagogical experiment (ascertaining, forming, control and generalizing stages); methods of mathematical statistics. The part 1 “Theoretical and terminological substantiation of the basic concepts of non-formal education of future social pedagogues”. The part 2 “Content and functions of non-formal education of future social educators”. The part 3 “Experimental verification of the effectiveness of non-formal education of future social educators”. The theoretical significance of the work lies in the theoretical analysis of concepts that form the basis of socio-pedagogical foundations of non-formal education of future social educators (“non-formal education”, “future social educator”, “non-formal education of future social educators”); the concept of “the content of non-formal education of future social educators” is theoretically substantiated. The practical significance of the work lies in the development and implementation of the program of parallel education “Non-formal education workshop”. Field of use: higher education institutions, non-formal education institutions. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 87 с., 9 таблиць, 4 рисунка, 83 джерела, 2 додатки. Об’єкт дослідження: професійна підготовка майбутнього соціального педагога в умовах неформальній освіті. Предмет дослідження: зміст і функції неформальної освіти у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити результативність соціально-педагогічного змісту неформальної освіти у підготовці майбутніх соціальних педагогів. Методи дослідження: теоретичні: аналіз літературних джерел; систематизація, порівняння та зіставлення різних поглядів на досліджувану проблему; узагальнення теоретичних підходів; емпіричні: діагностичні (опитування, ранжування, діагностичні методики); педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний, контрольний та узагальнювальний етапи); методи математичної статистики. Теоретичне значення роботи полягає у здійснені теоретичного аналізу понять, які утворюють підвалини соціально-педагогічних засад неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів («неформальна освіта», «майбутній соціальний педагог», «неформальна освіта майбутніх соціальних педагогів»); теоретично обґрунтовано поняття «зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів». Практичне значення роботи полягає в розробці та впровадженні програми паралельної освіти «Майстерня неформальної освіти». Галузь використання: заклади вищої освіти, заклади та установи неформальної освіти. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject зміст неформальної освіти uk
dc.subject неформальна освіта uk
dc.subject майбутні соціальні педагоги uk
dc.subject соціально-педагогічні практики uk
dc.subject соціально-педагогічна робота uk
dc.subject content of informal education uk
dc.subject informal education uk
dc.subject future social teachers uk
dc.subject socio-pedagogical practices uk
dc.title Соціально-педагогічний зміст неформальної освіти майбутніх соціальних педагогів uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics