Інституційний репозитарій ЗНУ

Формування комунікативних навичок дітей молодшого шкільного віку засобами гри

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ломака, Наталя Сергіївна
dc.date.accessioned 2020-12-24T08:27:36Z
dc.date.available 2020-12-24T08:27:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3691
dc.description Ломака Н. С. Формування комунікативних навичок дітей молодшого шкільного віку засобами гри : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник Ю. Р. Мацкевіч. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 95 с. uk
dc.description.abstract EN : Qualification work consists of an introduction, 2 parts, conclusions, bibliography (74 items), 1 addenda on 1 pages. The qualifying volume of the work is 95 pages, 80 of them are the main text. There is 3 tables. The qualification work gives a theoretical overview and describes an experimental study of the problem of formation of communication skills in children of primary school age by means of games. It determines the conditions and means of communication aimed at the formation of communication skills in primary school students. The purpose of the study: to study the features of the formation of communication skills of primary school children by means of games. Objectives of the study: 1. To analyze the formation of communication skills of primary school children by means of games. 2. To develop the program of formation of communicative skills of children of primary school age by means of game. 3. Check the effectiveness of the developed program in practice. 4. Identify the features of the program of formation of communicative skills of children of primary school age by means of games. The object of research is the communication skills of junior high school students. Subject of research: features of work on formation of communicative skills at children of primary school age. Part 1 “Theoretical bases of formation of communicative skills of children of primary school age by means of game”, its features as the social phenomenon, the factors determining its origin; considers features of communication skills; analyzes the experience of forming communication skills in young students by means of games. Part 2 “Technology of communication skills of primary school children by means of games” shows the results of consultative, formative and monitoring stages of experimental work on the formation of communication skills by means of games, the effectiveness of the program for the formation of communication skills is substantiated, implemented and tested. The analysis of the results proved the effectiveness of the program for the formation of communication skills of primary school students by means of games. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 95 с., 3 таблиці, 74 джерела, 1 додаток. Об’єкт дослідження: комунікативні навички молодших школярів. Предмет дослідження: особливості роботи з формування комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку. Мета дослідження: теоретично обгрунтувати та експериментально перевірити програму формування комунікативних навичок дітей молодшого шкільного віку засобами гри. Методи дослідження: Для розв’язання поставлених завдань, досягнення мети використано загальні та соціально-педагогічні методи наукового дослідження: - теоретичні : аналіз, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення з метою вивчення сутності основних понять дослідження, аналізу основних методів, форм і технологій роботи. - емпіричні : анкетування молодших школярів, спостереження , аналіз документів. Теоретичне значення дослідження полягає в уточненні сутності основних понять, аналізі нормативно-правової бази комунікації молодших школярів засобами гри, розкритті змісту методів, форм і технологій комунікації молодших школярів засобами гри. Практичне значення дослідження полягає в тому, що перевірено ефективність методів, форм і технологій комунікативних навичок молодших школярів засобами гри. Галузь використання: загальноосвітні школи. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject спілкування uk
dc.subject комунікація uk
dc.subject комунікативні навички uk
dc.subject молодший шкільний вік uk
dc.subject гра uk
dc.subject вікові особливості uk
dc.subject communication uk
dc.subject communication skills uk
dc.subject primary school age uk
dc.subject game uk
dc.subject age features uk
dc.title Формування комунікативних навичок дітей молодшого шкільного віку засобами гри uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу