UA : Кваліфікаційна робота викладена на 107 сторінках друкованого тексту, містить 9 таблиць, 14 рисунків. Перелік посилань включає 80 джерел. Об’єктом дослідження є процес використання Інтернет– маркетингу у діяльності ТОВ «ХХ– Моторс» з метою підвищення продажів.
Предметом дослідження є інструменти Інтернет– маркетингу, їх
особливості у використанні на ринку продажу нових автомобілів та напрямки
удосконалення їх використання у діяльності ТОВ «ХХ– Моторс».
Метою магістерської роботи є систематизація наукових, методологічних
та практичних знань з особливостей Інтернет– маркетингу автодилера та
розробка заходів щодо вдосконалення використання Інтернет– маркетингу
автодилера з метою просування товарів та послуг і підвищення продажів.
Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово
– економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін.
Одержані результати: методика використання Інтернет– маркетингу у
діяльності ТОВ «ХХ– Моторс», з урахуванням особливостей Інтернет–
маркетингу для автодилерів, дозволяє більш ефективно просувати товари
та послуги на ринку продажу нових автомобілів, підвищити продажи та
збільшити долю ринку автомобілів Ford у Запорізькому регіоні.
Результати дослідження можуть бути застосовані автодилерами,
зокрема, використання Інтернет– маркетингу на кожному етапі процесу
продажу автомобіля з урахуванням особливостей Інтернет– маркетингу на
ринку продажу нових автомобілів.
EN : The work is presented on 107 pages of printed text, contains 9 tables, 14 figures. The list of referеnces includes 80 sources. The object of the study is the process of using Internet marketing in the
activities of "XX– Motors" in order to increase sales.
The subject of the research is the tools of Internet marketing, their features
in the use of new cars on the market and areas for improving their use in the
activities of LLC "XX– Motors".
The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological
and practical knowledge on the features of Internet marketing of a car dealer and to
develop measures to improve the use of Internet marketing of a car dealer in order
to promote goods and services and increase sales.
Based on this goal, the following main objectives of the study were
developed:
1) the essence of Internet marketing according to the definitions of
domestic and foreign authors is considered;
2) Internet marketing tools are considered;
3) the peculiarities of Internet marketing and its tools, as well as the
specifics of the use of Internet marketing in the market of new cars are
determined;
4) SWOT and PEST analyzes of XX-Motors LLC were performed;
5) the use of Internet marketing in the activities of XX-Motors LLC was
analyzed;
6) measures have been developed to improve Internet marketing at the
enterprise and implement them in the advertising campaign of XX-Motors LLC;
7) the results of the advertising campaign with improved use of Internet
marketing are analyzed;
8) the efficiency of the improved algorithm of using Internet marketing for
6
car dealers is evaluated;
9) the use of new tools and directions of Internet marketing for its further
development at the enterprise is offered.проаналізовано результати рекламної
кампанії з удосконаленим використанням Інтернет– маркетингу;
Research methods: logical generalization, deductive, financial – economic
and statistical analysis, comparison, summary, etc.
The results obtained: the method of using Internet marketing in the activities
of LLC "XX– Motors", taking into account the peculiarities of Internet marketing
for car dealers, allows you to more effectively promote products and services in the
market of new cars, increase sales and increase market share of Ford cars in
Zaporozhye region .
The results of the research can be applied by car dealers, in particular, the
use of Internet marketing at each stage of the car sales process, taking into account
the peculiarities of Internet marketing in the market of new car sales.