UA : Кваліфікаційна робота викладена на 100 сторінках друкованого тексту, містить 10 таблиць, 30 рисунків, 2 додатки. Перелік посилань включає 72 джерела, з них 13 іноземною мовою.Об’єктом дослідження є процес удосконалення системи управління
брендом підприємства ТОВ «DELTA FOOD».
Предметом дослідження є теоретичні та методичних підходи щодо
удосконалення системи управління брендом підприємства.
Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових,
методологічних та практичних знань з удосконалення системи управління
брендом підприємства.
Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово
– економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін.
Одержані результати: алгоритм розробки платформи бренду ТМ
«Гуляй поле» підприємства DELTAFOOD що складається з сьоми
послідовних етапів, які дозволять отримати комплексне уявлення про бренд
з урахуванням зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливають на нього;
основні концептуальні принципи формування організаційно – економічного
механізму управління марочним капіталом підприємства DELTAFOOD.
Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами,
зокрема, організаційно – економічний механізм управління брендом
підприємства DELTAFOOD для підвищення його конкурентоспроможності н
аринку, основними елементами якого визначено бренд – управління, бренд –
бук і технологію розробки бренду.
EN : The work is presented on 100 pages of printed text, contains 10 tables, 30 figures, 2 annex. The list of referеnces includes 72 sources, 13 of them in foreign languages. The object of research is the process of improving the brand management
system of DELTA FOOD LLC.
The subject of research is theoretical and methodological approaches to
improving the brand management system of the enterprise.
The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological
and practical knowledge to improve the brand management system of the
enterprise.
In the process of research, the following scientific results were obtained:
1) theoretical and methodological approaches to the brand management
system are considered;
2) the essence and features of brand management in the management system
of marketing activities of the enterprise are investigated;
3) the principles of forming a brand – oriented enterprise management
system are considered;
4) the marketing environment of DELTA FOOD LLC was analyzed;
5) the management system of the brand "Walk the field" of the enterprise
LLC "DELTAFOOD" is analyzed;
6) recommendations on the formation of the platform of the brand "Walk the
field" of the company DELTAFOOD were developed;
7) developed proposals for the formation of a brand – oriented management
system of DELTAFOOD;
8) recommendations were developed on the organizational aspects of the
brand management system "Walk the field" of DELTAFOOD;
9) improved components of the organizational and economic mechanism of
brand management.
6
Methods of research: theoretical generalization, logical generalization,
comparative analysis, deductive, marketing analysis, correlation analysis, index
analysis, etc.
The obtained results: algorithm of development of the platform of the brand
TM "Walk the field" of the DELTAFOOD enterprise consisting of seven
consecutive stages which will allow to receive complex representation of the brand
taking into account the external and internal factors influencing it; basic conceptual
principles of formation of organizational – economic mechanism of management
of brand capital of DELTAFOOD enterprise.
The results of the study can be used by enterprises, in particular,
organizational – economic mechanism of brand management of DELTAFOOD to
increase its competitiveness in the market, the main elements of which are brand
management, brand book and brand development technology.