UA : Кваліфікаційна рoбoта: 115 стoрінок, 17 таблиць, 27 рисунків, 8 фoрмул.
Перелік пoсилань нарахoвує 60 найменувань.
Актуальність теми визначається тим, що в сучасному світі бізнесу
конкуренція являє собою не лише невід’ємну частину господарського процесу,
а й є рушійною силою подальшого розвитку підприємств, удосконалення
технологічних процесів та покращення якості продукції.
Фахівці вважають конкуренцію складовою частиною маркетингового
середовища підприємства, тому вона завжди повинна бути предметом
ґрунтовного аналізу та дослідження. Спостереження за поведінкою конкурентів
і розробка конкурентної стратегії подальшої боротьби за місце на ринку дає
додаткові можливості зростанню части підприємства на даному сегменті ринку.
Аналізуючи сильні та слабкі сторони конкурентів, можна оцінити не лише їх
потенціал, а й визначитися зі своїми конкурентними перевагами та посилити
свої сильні сторони. Дослідження конкурентоспроможності продукції
підприємства дає змогу у майбутньому покращувати якісні характеристики їх
виробів та керувати витратами на їх виробництво. Все це вище зазначене
обґрунтовує мету і завдання проведеного дослідження в рамках написання
кваліфікаційної рoбoти.
Метою кваліфікаційної рoбoти є дослідження системи управління
конкурентоспроможністю продукції україно-іспанського підприємства ТОВ
«Урожай» та розробка рекомендацій щодо удосконалення цієї системи.
Відповідно до мети кваліфікаційної роботи були виділені такі основні
завдання:
- Проаналізувати теоретичні засади поняття конкурентоспроможність;
- Дослідити основні методичні підходи до оцінки
конкурентоспроможності;
- Навести основні параметри визначення конкурентоспроможності
підприємства та скласти блок-схему аналізу конкурентоспроможності
продукції;
5
- Дослідити ринок хлібобулочних виробів України та Запорізької
області;
- Провести аналіз фінансових та економічних показників УІ ТОВ
«Урожай»» та дослідити конкурентне середовище підприємства;
- Визначити головні фактори успіху УІ ТОВ «Урожай», які підтримують
достатній рівень конкурентоспроможності продукції підприємства на ринку
хліба та хлібобулочних виробів;
- Розробити рекомендації, щодо удосконалення механізму управління
конкурентоспроможністю продукції ТОВ «Урожай».
Oб’єктoм дoслідження є конкурентоспроможність продукції
ТОВ «Урожай».
Предмет дoслідження – теoретичні, метoдичні та прикладні аспекти та
чинники фoрмування конкурентних переваг та можливостей ТОВ «Урожай».
Метoди дoслідження. При виконанні кваліфікаційної роботи були
використані такі методи дослідження: аналіз і синтез, узагальнення – для
узагальнення існуючих та формування нових теоретичних положень щодо
конкурентоспроможності продукції підприємства; системний підхід – для
оцінки всієї сукупності складових досліджуваної теми; статистичний аналіз –
для оцінки фактичних даних про результативність діяльності підприємства;
метод графічного зображення – для наочного представлення показників.
Інформаційну базу роботи становлять наукові роботи з менеджменту та
економіки, монографічні дослідження та статті вітчизняних авторів, практичні
матеріали та офіційні статистичні дані, ресурси мережі Інтернет. В роботі
інформація узагальнена та відображена за допомогою таблиць, графіків, схем.
Oбрoбка даних здійснювалась за дoпoмoгoю сучасних інфoрмаційних
технoлoгій.
EN : Qualification work: 115 pages, 13 tables, 17 figures, 10 formulas. The list of
links includes 60 items.
The relevance of the topic is determined by the fact that in the modern world of
business, competition is not only an integral part of the economic process, but also is
the driving force of further development of enterprises, improvement of technological
processes and product quality.
Experts consider competition to be an integral part of the company's marketing
environment, so it should always be the subject of thorough analysis and research.
Observing the behavior of competitors and developing a competitive strategy for
further struggle for a place in the market provides additional opportunities for the
growth of the enterprise in this market segment. By analyzing the strengths and
weaknesses of competitors, you can not only assess their potential, but also to
determine their competitive advantages and strengthen their strengths. The study of
the competitiveness of the company's products allows in the future to improve the
quality characteristics of their products and manage the cost of their production. All
of the above justifies the purpose and objectives of the study in writing a qualifying
work.
The purpose of the qualification work is to study the system of product
competitiveness management of the Ukrainian-Spanish enterprise LLC " Urozhay "
and develop recommendations for improving this system.
In accordance with the purpose of the qualification work, the following main
tasks were identified:
- Analyze the theoretical foundations of the concept of competitiveness;
- Investigate the main methodological approaches to assessing competitiveness;
- Give the main parameters for determining the competitiveness of the
enterprise and make a block diagram of the analysis of product competitiveness;
- Investigate the market of bakery products in Ukraine and Zaporozhye region;
7
- To analyze the financial and economic indicators of UI LLC " Urozhay " and
to investigate the competitive environment of the enterprise;
- To determine the main factors of success of UI LLC " Urozhay ", which
maintain a sufficient level of competitiveness of the company's products in the
market of bread and bakery products;
- Develop recommendations for improving the mechanism for managing the
competitiveness of products of LLC " Urozhay ".
The object of the study is the competitiveness of the products of LLC
«Urozhay».
The subject of research - theoretical, methodological and applied aspects and
factors of formation of competitive advantages and opportunities of LLC " Urozhay ".
Research methods. The following research methods were used in the
qualification work: analysis and synthesis, generalization - to generalize existing and
form new theoretical provisions on the competitiveness of enterprise products;
system approach - to assess the whole set of components of the research topic;
statistical analysis - to assess the actual data on the effectiveness of the enterprise;
graphic image method - for visual representation of indicators.
The information base of the work consists of scientific works on management
and economics, monographic studies and articles by domestic authors, practical
materials and official statistics, Internet resources. The information is summarized
and displayed using tables, graphs, charts.
Data processing was carried out with the help of modern information
technologies.