UA : Робота викладена на 64 сторінках друкованого тексту, містить 2 таблиці, 32 рисунки, 5 додатків, 24 джерела. Об’єкт дослідження – алгоритми для видалення прихованих ліній та граней. Мета роботи – розробка та аналіз алгоритмів видалення прихованих ліній графічних об’єктів. Метод дослідження – описовий, порівняльний, алгоритмізація, програмування. Апаратура – персональний комп’ютер, програмне забезпечення. Результат кваліфікаційній роботи – висновки з аналізу алгоритмів прихованих ліній, алгоритм видалення прихованих ліній та рекомендації стосовно його використання. У сучасній графіці дуже важливу позицію займають оптимізуючі процеси, особливо у 3D-графіці. Важко уявити собі сучасний 3D-движок без оптимізаційних заходів та процесів, які полегшують навантаження на фізичну та програмну частину пристрою. Один із нишових напрямів – це використання алгоритмів видалення прихованих ліній, граней та площин. У кваліфікаційній роботі присутній огляд відомих алгоритмів видалення прихованих ліній та поверхонь, більш детально розглянуто алгоритми Художника та Z-буферу. Також описується процес розробки додатку з використанням алгоритма видалення прихованих ліній.
EN : The work is presented on 64 pages of printed text, 2 tables, 32 figures, 5 annexes, 24 references. The object of the study is algorithms for removing hidden lines and faces. The purpose of the study is to analyse different algorithms and develop an algorithm for removing hidden lines. The methods of research are descriptive, comparative, algorithmization, programming. The hardware are personal computer and software. The result of the diploma project is an analysis result and algorithm for removing hidden lines. In modern graphics, optimization processes occupy a very important position, especially in 3D graphics. It is difficult to imagine a modern 3D engine without optimization measures and processes that ease the load on the physical and software part of the device. One of the niche areas is the use of algorithms for removing hidden lines, faces and planes. In the qualification work there is a review of known algorithms for removing hidden lines and surfaces, the algorithms of the Artist and Z-buffer are considered in more detail. It also describes the process of developing an application using an algorithm for removing hidden lines.