UA : Робота викладена на 81 сторінці, 1 таблиця. Перелік посилань включає 59 джерел. Об’єкт дослідження: взаємодія в діаді «клієнт-консультант». В наш час у зв'язку з пандемією, економічними і культурними подіями в нашій країні особливого значення набуває знання психологічних умов, що забезпечують ефективність взаємодії між людьми. Взаємодія пронизує всі сфери життя людей, виступаючи необхідною умовою зміни як самої людини, так і суспільства в цілому. Специфіка взаємодії в діаді «клієнт-консультант» полягає в тому, що одна сторона (консультант) змушена вступати у взаємодію незалежно від свого психологічного стану і дотримуватись певних правил поведінки, а інша сторона (клієнт) вільна в своєму виборі. У сучасній психологічній науці досліджені окремі сторони ефективної взаємодії в діаді «клієнт-консультант». У роботах багатьох психологів відзначено, що консультанту необхідно кваліфікаційно надавати допомогу клієнту, допомогти клієнту прийняти рішення, побудувати інтеракцію так, щоб взаємодія задовольняла мету двох суб'єктів. Наукова новизна полягає в тому, що була побудована психологічна модель взаємодії в діаді «клієнт-консультант» і досліджено умови оптимізації цього процесу.
EN : The work is presented on 81 pages, 1 table. The list of links includes 59 sources. Object of research: interaction in the dyad "client-consultant". Nowadays, in connection with the pandemic, economic and cultural events in our country, the knowledge of psychological conditions that ensure the effectiveness of interaction between people becomes especially important. Interaction permeates all spheres of human life, acting as a necessary condition for change as the person and society as a whole. The specifics of interaction in the dyad "client-consultant" is that one party (consultant) is forced to interact regardless of their psychological state and follow certain rules of conduct, and the other party (client) is free to choose. In modern psychological science, some aspects of effective interaction in the dyad "client-consultant" have been studied. In the works of many psychologists it is noted that the consultant needs to provide qualified assistance to the client, help the client to make decisions, build interaction so that the interaction satisfies the purpose of the two subjects. The scientific novelty is that a psychological model of interaction in the dyad "client-consultant" was built and the conditions for optimizing this process were studied.