UA : Робота викладена на 87 сторінок, 17 таблиць, 6 рисункіів. Перелік посилань включає 73 джерела. Об’єкт дослідження: феномен довіри-недовіри в міжособистісному спілкуванні. Перспективи інтеграції України в Європейську співдружність потребують суттєвих кроків у розбудові національної економіки. Однією з головних проблем сучасної економіки України є залучення громадян до її розвитку. Ключовою фігурою, що впливає на розвиток вітчизняної економіки, безумовно, є підприємець. Налаштованість громадян на оволодіння підприємництвом потребує особливої психологічної підтримки й нерідко корекції прийнятих рішень щодо особистісних детермінант професійної підготовки (І.В. Лантух). Враховуючи глобальні тенденції нестабільності соціально-економічної ситуації, збільшення професійних та психічних навантажень у професійній діяльності, зростання конкурентності в суспільстві, особливо гостро постає проблема професійного спілкування, зокрема, комунікативних якостей суб’єктів підприємницької діяльності. Реалізуючись протягом усієї життєдіяльності, спілкування лежить в основі ефективності реалізації практично всіх процесів розвитку людини. Поінформованість про закономірності, властиві спілкуванню, відкриває широкі можливості для побудови програм управління комунікативними процесами, що сприяють підвищенню якості міжособистісного взаємодії в різних життєвих та професійних ситуаціях.. Наукова новизна полягає у визначенні специфічних критеріїв довіри та недовіри, які клієнти пред’являють до практичних психологів.
EN : The work is laid out on 87 pages, 17 tables, 6 figures. The list of links includes 73 sources. Object of research: the phenomenon of trust-distrust in interpersonal communication. Prospects for Ukraine's integration into the European Community require significant steps in building the national economy. One of the main problems of the modern economy of Ukraine is the involvement of citizens in its development. The key figure influencing the development of the domestic economy, of course, is the entrepreneur. Citizens' attitude to mastering entrepreneurship requires special psychological support and often correction of decisions made about personal determinants of professional training (IV Lantukh). Given the global trends of instability of the socio-economic situation, increasing professional and mental strain in professional activities, increasing competitiveness in society, the problem of professional communication is particularly acute, in particular, the communicative qualities of business entities. Realized throughout life, communication is the basis for the effectiveness of almost all human development processes. Awareness of the patterns inherent in communication, opens wide opportunities for building management programs for communication processes that help improve the quality of interpersonal interaction in various life and professional situations.