ZNU Institutional Repository

Соціально-педагогічний супровід дітей із ЗПР у закладі загальної середньої освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Лобуцька, Аліна Вячеславівна
dc.date.accessioned 2021-01-13T07:49:06Z
dc.date.available 2021-01-13T07:49:06Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4169
dc.description Лобуцька А. В. Соціально-педагогічний супровід дітей із ЗПР у закладі загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Ю. Р. Мацкевіч. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 107 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 107 с., 3 таблиці, 84 джерела, 2 додатки. Об’єкт дослідження – прoцec соціально-педагогічного супроводу дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку. Предмет дослідження ‒ змicт, форми та методи рoбoти coцiальнoгo пeдагoга щодо супроводу дітей молодшого шкільного віку із ЗПР. Мета дослідження ‒ на підставі теоретичного аналізу визначити особливості соціального розвитку дитини молодшого шкільного віку із ЗПР в закладі загальної середньої освіти, розробити та експериментально перевірити індивідуальну програму соціально-педагоігчного супроводу дитини молодшого шкільного віку із ЗПР. Методи дослідження: - теоретичні: аналіз, синтез, систематизація, конкретизація та узагальнення – для вивчення теоретичних основ досліджуваної проблеми, визначення понятійного апарату дослідження, сутності поняття «соціально-педагогічний супровід», особливостей соціальної ситуації розвитку дітей молодшого шкільного віку із ЗПР; - емпіричні: теоретичний аналіз наукових джерел з проблеми дослідження; констатуючий експеримент, який містив: вивчення й аналіз шкільної документації, спостереження, анкетування, бесіди, статистична обробка отриманих результатів з метою якісного і кількісного аналізу результатів дослідження. Теоретичне значення роботи полягає полягає в уточнені поняття соціально-педагогічного супроводу дітей молодшого шкільного віку, аргументувані значущості його організації для дітей молодшого шкільного віку із ЗПР; теоретичному обґрунтованні програми соціального-педагогічного супроводу дітей із затримкою психічного розвитку в закладі освіти. Практичне значення дослідження полягає у можливості подальшого практичного використання результатів дослідження при розробці шкільної програми для закладів загальної середньої освіти. Результати дослідження можуть бути використані в освітньому процесі закладу середньої освіти, що сприятиме розширенню арсеналу засобів соціально-педагогічного супроводу дітей молодшого шкільного віку з особливими потребами, для розробки рекомендацій з організації соціально-педагогічного супроводу дітей молодшого шкільного віку із ЗПР. Галузь використання: матеріали дослідження можуть бути використані вчителями, соціальними педагогам, психологами закладів загальної середньої освіти для соціально-педагогічної роботи з учнями із ЗПР. uk
dc.description.abstract EN : The qualification work consists of an introduction, two sections, findings, a list of references (84 titles). The qualifying work volume is 107 pages long, 68 of them – main tex. There are 3 tables, 2 addenda on 21 pages. The qualification work provides a theoretical generalization of the problem of organizing social and pedagogical support for primary school children with mental retardation is carried out. The essence of the concepts of «social and pedagogical support» and «mental retardation» is revealed. The article summarizes the forms and methods of diagnosing the social development of a child with mental retardation in a general education institution. An individual program for the development of a child with mental retardation and methodological recommendations for social and pedagogical work with children with mental retardation have been developed. The research object: the process of social and pedagogical support of primary school children with mental retardation. The research subject: content, forms and methods of work of a social teacher to support primary school children with mental retardation. The research tasks are: 1) carry out a theoretical analysis of the problem of organizing social and pedagogical support for children with mental retardation in the conditions of a general education institution; 2) finalize the age characteristics of children with mental retardation of primary school age and study the features of the social situation of development of children with mental retardation; 3) develop and test a program of social and pedagogical support for children with mental retardation in a general secondary education institution; 4) develop methodological recommendations for social and pedagogical support of primary school children with mental retardation . The part 1 – “Theoretical foundations of the organization of social and pedagogical support for children of primary school age with mental retardation” – the analysis of theoretical and practical approaches to the definition of the concepts of «social and pedagogical support» and «mental retardation» is carried out, the relevance of social and pedagogical support for children with primary school age with mental retardation is justified. The part 2 – “Experimental work on the organization of social and pedagogical support for children with of primary school age in an educational institution” – describes the forms and methods of diagnosing the social development of a child with mental retardation in a general education institution; introduced an individual program for the development of a child of primary school age with mental retardation in a general education institution; developed recommendations for participants in the educational process on social and pedagogical support for children of primary school age with mental retardation. Analysis of the results of experimental work confirmed the effectiveness of the proposed individual program for the development of a primary school child with mental retardation in a general education institution. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject соціальний розвиток uk
dc.subject затримка психічного розвитку uk
dc.subject соціально-педагогічний супровід uk
dc.subject молодший шкільний вік uk
dc.subject діагностика соціального розвитку дитини із ЗПР uk
dc.subject social development uk
dc.subject delay psychological development uk
dc.subject socio-pedagogical support uk
dc.subject primary school age uk
dc.subject diagnosis of social development of children with delayed psychological development uk
dc.title Соціально-педагогічний супровід дітей із ЗПР у закладі загальної середньої освіти uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics