Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кабаченко, Маргарита Володимирівна | |
dc.date.accessioned | 2021-01-14T16:24:18Z | |
dc.date.available | 2021-01-14T16:24:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4236 | |
dc.description | Кабаченко М. В. Формування педагогічної культури у прийомних батьків : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. Г. Лещенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 92 с. | uk |
dc.description.abstract | UA : Кваліфікаційна робота: 92 с., 9 таблиць, 84 джерела, 3 додатки. Об’єкт – процес формування педагогічної культури у прийомних батьків. Предмет – зміст, форми та методи формування педагогічної культури у прийомних батьків. Мета роботи – теоретично обгрунтувати та екпериментально перевірити програму формування педагогічної культури у прийомних батьків. Методи дослідження: теоретичні – аналіз, систематизація, узагальнення; емпіричні – опитувальники, контент-аналіз, педагогічний експеримент; статистичні методи обробки даних. Теоретичне значення роботи полягає у визначенні, змістовному розкритті та науковій конкретизації змісту, форм та методів формування педагогічної культури прийомних батьків. Практичне значення роботи полягає у розробці програми формування педагогічної культури прийомних батьків. Галузь використання: заклади загальної середньої освіти, громадські організації. | uk |
dc.description.abstract | EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (84 items, 3 of foreign origin), 9 tables, 3 addenda. The qualifying work volume is 114 pages long, 92 of them – main text. The research object: the process of formation of pedagogical culture in foster parents. The research subject: the content, some forms and methods of formation of pedagogical culture in foster parents. The target of the study: is theoretical substantiating and experimental testing the program of formation of pedagogical culture in foster parents. The research tasks are: 1. To determine the essence and content of pedagogical culture of parents. 2. To analyze the foreign experience of forming the pedagogical culture of parents. 3. To define the features of the functioning of foster families. 4. To reveal the content, forms and methods of formation of pedagogical culture of foster parents. 5. To check experimentally the program of formation of pedagogical culture in foster parents. The research methods: theoretical analysis of sources, systematization, generalization, observation, interviewing, questioning, comparison, testing, social and pedagogical experiment. The part 1 “Theoretical foundations of formation of pedagogical culture at foster parents” is to substantiate and determine the essence and content of the definition, meaningful disclosure and scientific specification of the content, forms and methods of forming the pedagogical culture of foster parents. The part 2 “Content, forms and methods of formation of pedagogical culture in foster parents” is to develop a program of formation of pedagogical culture of foster parents. The field of practical use: general secondary education institutions, public organizations. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | прийомна сім’я | uk |
dc.subject | педагогічна культура батьків | uk |
dc.subject | формування педагогічної культури прийомних батьків | uk |
dc.subject | соціальний педагог | uk |
dc.subject | foster family | uk |
dc.subject | pedagogical culture of parents | uk |
dc.subject | formation of pedagogical culture of foster parents | uk |
dc.subject | social pedagogue | uk |
dc.title | Формування педагогічної культури у прийомних батьків | uk |
dc.type | Магістерська робота | uk |