UA : Робота викладена на 128 сторінках друкованого тексту, містить 2 таблиці, 4 рисунка. Перелік посилань включає 86 джерел. Об’єкт дослідження: професійна підготовка майбутніх учителів в умовах закладу вищої освіти. Мета дослідження: розробити теоретичні основи и практичні засоби підготовки майбутніх вчителів до виховання учнів підліткового віку. Предмет дослідження: особливості підготовки майбутніх учителів до виховання учнів підліткового віку. В роботі розглянуто професійну підготовку майбутнього вчителя як педагогічну проблему; проаналізовано методологічні засади підготовки майбутніх учителів до виховної роботи в закладі загальної середньої освіти; розкрито особливості організації виховної роботи з учнями підліткового віку в сучасній школі; досліджено особливості підготовки майбутніх учителів до виховання підлітків; розроблено рекомендації з підготовки вчителів до виховання підлітків. Наукова новизна полягає в тому, що уточнено поняття «готовність учителя до виховної роботи» як складне інтегроване поняття, результат теоретичної і практичної підготовки майбутнього вчителя до професійно-виховної діяльності з виховання учнів; це концентрований показник діяльнісної сутності особистості випускника педагогічного закладу вищої освіти, міра його професійної зрілості; розроблено тренінг підготовки майбутніх учителів до виховання учнів підліткового віку, експериментально перевірено його ефективність.
EN : The work is presented on 128 pages of printed text, contains 2 tables, 4 figures. The list of references includes 86 sources. The object of the study: professional training of future teachers in a higher education institution. The purpose of the study: to develop theoretical foundations and practical means of preparing future teachers for the education of adolescents. Subject of research: features of preparation of future teachers for education of teenage students. The professional training of the future teacher as a pedagogical problem is considered in the work; the methodological bases of preparation of future teachers for educational work in the institution of general secondary education are analyzed; revealed the peculiarities of the organization of educational work with adolescents in a modern school; features of preparation of future teachers for education of teenagers are investigated; developed recommendations for training teachers to educate adolescents. The scientific novelty is that the concept of "teacher's readiness for educational work" as a complex integrated concept, the result of theoretical and practical training of future teachers for professional and educational activities for the education of students; it is a concentrated indicator of the activity essence of the personality of a graduate of a pedagogical institution of higher education, a measure of his professional maturity; developed training for future teachers to educate adolescents, experimentally tested its effectiveness.