UA : У роботі досліджено сутність та структуру ринку туристичних послуг;
розглянуто види туристичних послуг та їх функціональну класифікацію,
зроблено аналіз ринку туристичного бізнесу України, проаналізовано методи
та моделі прогнозування ринку туристичних послуг. Досліджено, як за
допомогою регресійного аналізу і трендових моделей можливо показати,
особі що приймає рішення, ключові показники для аналізу та порівняння.
Зроблено прогноз розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Оцінена
точність та якість отриманих прогнозів.
EN : The essence and structure of the market of tourist services are investigated in
the research; the types of tourist services and their functional classification are
considered, the analysis of the market of tourist business of Ukraine is made, the
methods and models of forecasting of the market of tourist services are analyzed. It
is investigated how with the help of regression analysis and trend models it is
possible to show the decision maker the key indicators for analysis and
comparison. The forecast of development of the market of tourist services in
Ukraine is made. The accuracy and quality of the received forecasts are estimated.