UA : Кваліфікаційна робота – 62 сторінок, 7 таблиць, 7 рисунків, 51 літературне джерело.
Мета дослідження – визначити ефективність програми удосконалення спеціальної фізичної підготовки студенток 2-го курсу Запорізького національного університету, які займаються у навчально-спортивній секції з гандболу.
Об’єкт дослідження – навчально-тренувальний процес навчально-спортивних секційних занять з гандболу.
Суб’єкт дослідження – студентки 2-го курсу Запорізького національного університету.
Предмет дослідження – динаміка показників спеціальної фізичної підготовленості студенток 2-го курсу Запорізького національного університету під впливом розробленої програми.
Методи дослідження:
1. Аналіз та узагальнення літературних джерел за темою дослідження.
2. Педагогічний експеримент.
3. Педагогічні спостереження.
4. Педагогічне тестування.
5. Методи математичної статистики.
Впровадження запропонованої програми удосконалення спеціальної фізичної підготовки студенток 2-го курсу Запорізького національного університету у навчально-тренувальний процес секційних занять з гандболу засвідчило свою доречність. Ефективність експериментальної програми, у порівнянні с традиційною програмою, розвитку спеціальних фізичних якостей підтверджена приростами відповідних показників.
EN : Thesis consists of 62 pages, 7 tables, 7 application, 51 references.
The purpose of research – to determine the effectiveness of the program for improving the special physical training of 2-nd year students of Zaporizhzhіa National University, who are engaged in the еducational and sports handball section.
The objective of the research – the training process in the еducational and sports handball section within the annual year.
Subject matter of the research – dynamics of indicators of special physical fitness of 2-nd year students of Zaporizhzhіa National University, who are engaged in the еducational and sports handball section.
Subject of the research – 2-nd year students of Zaporizhzhіa National University.
Methods of research:
1. Аnalysis and summary of the literature on the topic of the research.
2. Pedagogical experiment.
3. Pedagogical observations.
4. Pedagogical testing of special physical fitness.
5. Methods of mathematical statistics.
The implementation of this program for improving the special physical training of 2-nd year students of Zaporizhzhіa National University into the educational process of sectional handball classes has shown its relevance. The effectiveness of the experimental program in comparison with the traditional one for the development of special physical qualities is confirmed by the growth of the corresponding indicators. With the pattern of standard handball training supplemented with plyometric training that we adopted and indices of special physical fitness were improved.