UA : Мета дослідження: проаналізувати стан професійної адаптації
соціальних працівників у національному пенсійному фонді.
Об’єкт дослідження: сукупність механізмів професійної адаптації
працівників соціальної сфери в Україні.
Предмет дослідження: професійна адаптація соціальних працівників
Пенсійного фонду України.
Методи дослідження: аналіз, синтез, індукція, дедукція, структурно-
функціональний, аналіз статистичних даних, соціальна діагностика
Гіпотеза: результатом невдалої професійної адаптації може стати
виникнення синдрому професійного вигорання.
Висновки: 1. Явище адаптації полягає у пристосуванні до нового
середовища, завдяки формуванню нових властивостей, навичок, яких у людини
до цього часу не було.
2. Особливу роль в продуктивній адаптації нових працівників займає
керівник, адже, саме він проводить першу розмову з новим працівником та має
підготовити його колег до прийому новачка. Для подальшої сприятливої
адаптації бажано, щоб керівник робив щоденні зустрічі з новим працівником,
цікавився його труднощами та успіхами.
3. На шляху запровадження ефективної системи адаптування та
профілактиці професійного вигорання в Україні лежить ще багато перешкод,
серед яких неостаннє місце займають страхи самих співробітників.
EN : Research purpose is to analyze the state of professional adaptation of social
workers in the national Pension Fund.
Research object is the set of mechanisms of social workers’ professional
adaptation in Ukraine.
Research subject is the professional adaptation of social workers of the Pension
Fund of Ukraine.
Research methods are analysis, synthesis, induction, deduction, structural and
functional, statistical data analysis, social diagnostics.
Research hypothesis is that failure of professional adaptation can result in the
professional burnout syndrome.
Conclusions: 1. The phenomenon of adaptation is to adapt to a new
environment, through the formation of new qualities, skills, which a person has not
had so far.
2. A special role in the productive adaptation of new employees is played by
the manager, because he conducts the first conversation with the new employee and
must prepare his colleagues to accept the newcomer. For the further favorable
adaptation, it is desirable that the manager makes daily meetings with the new
employee, being interested in his difficulties and successes.
3. There are still many obstacles to the introduction of an effective system of
adaptation and prevention of burnout in Ukraine, not least of which are the fears of
employees themselves.