UA : Мета дослідження: проаналізувати стратегії захисту жертв булінгу в
соціальній роботі.
Об’єкт дослідження: психологічна реабілітація жертв булінгу.
Предмет дослідження: стратегії захисту жертв булінгу.
Методи дослідження: аналіз, синтез, індукція, дедукція.
Гіпотеза: стратегії та підходи для протидії булінгу та захисту його жертв,
що довели свою ефективність у зарубіжних країнах, за умови адаптації до
українскьких реалій, можуть використовуватись в системі державних
навчальних закладах.
Висновки:
1. Перша згадка про насилля в дитячому колективі відноситься ще до XVI
століття, а перша наукова публікація про булінг з’явилась більше ста років
тому – у 1905 році. За даними дослідження UNICEF Ukraine, яке було
проведено у 2017 році, Україна посіла четверте місце серед усіх країн світу за
рівнем підліткової агресії. Перед Україною розташувались Росія, Білорусь та
Албанія.
2. Булінг – явище, що може виникнути в організованих, сталих дитячих
колективах, стосується і впливає на всіх його учасників, призводячи до
порушення навчально-виховного процесу в школі, викликає тривалі наслідки
для особистості, інколи віддалені в часі.
3. Ефективним методом для захисту жертв булінгу, виступає стратегія,
яка була запропонована та розроблена психологом з Великобританії Сью Янг.
EN : Research purpose is to analyze the strategies of protecting victims of bulling in
social work.
Research object is the psychological rehabilitation of bulling victims.
Research subject is the strategies of protecting bulling victims.
Research methods are analysis, synthesis, induction, deduction.
Research hypothesis is that strategies and approaches to combat bulling and
protect its victims, which have proven their effectiveness in foreign countries,
provided they are adapted to Ukrainian realities, can be used in the system of public
educational institutions.
Conclusions:
1. The first mention of violence in the children’s community dates back to the
XVI century, and the first scientific publication about bulling appeared more than a
hundred years ago – in 1905. According to a UNICEF Ukraine study conducted in
2017, Ukraine ranked fourth among all countries in the world in the level of
adolescent aggression. Russia, Belarus and Albania are in front of Ukraine.
2. Bulling is a phenomenon that can occur in organized, sustainable children’s
groups, affects all its members, leading to disruption of the educational process at
school, causes long-term consequences for the individual, sometimes remote in time.
3. An effective method for protecting bulling victims is a strategy proposed and
developed by British psychologist Sue Young.