ZNU Institutional Repository

Соціально-педагогічний супровід родин, що опинились у СЖО у центрі соціальної допомог "Затишна домівка"

Show simple item record

dc.contributor.author Мороз, Юлія Володимирівна
dc.date.accessioned 2021-01-18T12:08:25Z
dc.date.available 2021-01-18T12:08:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4502
dc.description Мороз Ю. В. Соціально-педагогічний супровід родин, що опинились у СЖО у центрі соціальної допомоги "Затишна домівка" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. Г. Лещенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 90 с. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of an introduction, 2 parts, findings, list of literature (101 sources), and 4 addenda on 11 pages. The qualifying work volume is 110 pages long, 90 of them – main text. There are 11 tables and 8 illustrations. The qualifying work gives a theoretical review and describes experimental studies of socio-pedagogical work with families in difficult life circumstances. It defines the role of the social pedagogues in the school’s vocational guidance and the process of revival psycho-emotional state of single mothers. The research object: the process of socio-pedagogical support for the rehabilitation of families in difficult life circumstances in the centre of social assistance “Zatyshna Domivka”. The research subject: a content, forms and methods of socio-pedagogical support of families in difficult life circumstances. The research purpose: to theoretically substantiate and experimentally test the program of socio-pedagogical rehabilitation of families in difficult life circumstances. The research tasks are: - consider the essence and content of social support; - analyze the features of domestic and foreign experience of socio-pedagogical work with families in difficult life circumstances; - to study the peculiarities of the functioning of families in difficult life circumstances; - to study the essence and content of socio-pedagogical support of a family in difficult life circumstances; - determine the content, forms and methods of socio-pedagogical support of the family in difficult life circumstances; - develop recommendations for the use of the program of social and pedagogical support by the family in difficult life circumstances in the centre of social assistance “Zatyshna Domivka”. The part 1 “Theoretical foundations of socio-pedagogical rehabilitation of a family in difficult life circumstances” reveals the essence and content of social support; domestic and foreign experience of socio-pedagogical work with families in difficult life circumstances; features of the functioning of families in difficult life circumstances. The essence and content of socio-pedagogical support of a family in difficult life circumstances are substantiated. The part 2 “Content, forms and methods of socio-pedagogical support of the family in difficult life circumstances” describes the results of the ascertaining and control stages of the study of the situation of families in difficult life circumstances. The analysis of the results has proved the effectiveness of the developed and implemented the program. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 90 с., 11 таблиць, 8 рисунків, 101 джерел, 4 додатки. Об’єкт дослідження: процес соціально-педагогічного супроводу родин, що опинились у складних життєвих обставинах у центрі соціальної допомоги «Затишна домівка». Предмет дослідження: зміст, форми та методи соціально-педагогічного супроводу родин, що опинились у складних життєвих обставинах у центрі соціальної допомоги «Затишна домівка». Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціально-педагогічного супроводу родин, що опинились у складних життєвих обставинах у центрі соціальної допомоги «Затишна домівка». Методи дослідження: теоретичні – аналіз, систематизація, узагальнення – дозволять опрацювати наукові джерела, визначити сутність соціально-педагогічного супроводу родин, що опинились у складних життєвих обставинах; емпіричні – метод контент-аналізу особистих справ сімей, метод бесіди-інтерв’ю (анкетування сімей), педагогічний експеримент. Теоретичне значення роботи полягає у виявленні теоретичних підходів до розгляду соціально-педагогічного супроводу як чинника формування життєздатності сім’ї, що перебуває у складних життєвих обставинах у світлі реформування українського суспільства; визначенні комплексної характеристики соціально-педагогічних проблем сім’ї, що обумовлюють важкі життєві ситуації. Практичне значення роботи полягає у розробці програми соціально-педагогічного супроводу родин, що опинились у складних життєвих обставинах у центрі соціальної допомоги «Затишна домівка». Галузь використання: центри соціальної допомоги, центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, громадські організації, що є надавачами соціальних послуг сім’ям з дітьми в громаді. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject сім’я uk
dc.subject складні життєві обставини uk
dc.subject соціальні послуги uk
dc.subject соцільно-педагогічна робота uk
dc.subject супровід uk
dc.subject family uk
dc.subject difficult life circumstances uk
dc.subject social services uk
dc.subject socio-pedagogical work uk
dc.subject support uk
dc.title Соціально-педагогічний супровід родин, що опинились у СЖО у центрі соціальної допомог "Затишна домівка" uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics