UA : Дипломна робота – 67 сторінок, 12 таблиць, 64 літературних джерела.
Об’єкт дослідження – вплив Монтессорі-терапії на комунікативну активність дітей з розладами аутичного спектру.
Мета дослідження – вивчення ефективності застосування Монтессорі-терапії в корекційно-реабілітаційному супроводі дітей з розладами аутичного спектру в умовах навчального закладу.
Методи дослідження – аналіз та узагальнення літературних джерел; аналіз медичних карт дітей; методи діагностики комунікативної активності – мотиваційний критерій, емоційний критерій, діяльнісний критерій; методи математичної статистики.
Для дітей з розладами аутичного спектру спеціалізованих груп навчального закладу характерним є наявність типових проблем у спілкуванні та особливостей функціонування цих дітей у природному для них середовищі (у власній родині), які хвилюють батьків та потребують, на їх думку, фахового втручання.
Застосування Монтессорі-терапії в корекційно-реабілітаційній програмі серед дітей з розладами аутичного спектру в умовах КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Оберіг» м. Запоріжжя забезпечило поліпшення показників комунікативної активності, що є ознакою оптимізації та збільшення адаптивної поведінкової реакції в спілкуванні, і дозволяє рекомендувати дану програму для практичного використання при роботі з даним контингентом дітей.
EN : Thesis – 67 pages, 12 tables, 64 literary sources.
The object of research is the influence of Montessori-therapy on the communicative activity of children with autism spectrum disorders.
The purpose of the study is to study the effectiveness of Montessori-therapy the correctional and rehabilitation support of children with autism spectrum disorders in an educational institution.
Methods of research – analysis and synthesis of literary sources; analysis of children’s medical cards; methods of diagnostics of communicative activity – motivational criterion, emotional criterion, activity criterion; methods of mathematical statistics.
For children with autism spectrum disorders of specialized groups of the Children’s Educational Institution, typical problems in communicating and the peculiarities of functioning of these children in their natural environment (in their own family) that concern their parents and need, in their opinion, professional intervention are characteristic.
Application of Montessori-therapy in the correctional and rehabilitation program among children with autism spectrum disorders in the conditions of KZ «Zaporizhzhya special boarding school «Oberig» of Zaporizhia provided improvement of the indicators of communicative activity, which is a sign of optimization and increase of the adaptive behavioral reaction in communication, and allows to recommend this a program for practical use when working with this contingent of children.