UA : Кваліфікаційна робота складається з 70 сторінок, 12 таблиць, 4 рисунків, 86 літературних джерел.
Об’єкт дослідження – показники фізичної підготовленості, фізичного (довжина, маса тіла, життєва ємність легенів, динамометрія) та функціонального розвитку (ЧСС, АТС, ІР, ЖІ, СІ).
Мета роботи – визначення ефективності впливу секційних занять спортом на показники фізичного і функціонального розвитку учнів молодшого шкільного віку.
Методи дослідження – аналіз науково-методичної літератури, педагогічне тестування, оцінка фізичного та функціонального розвитку, педагогічне спостереження, визначення приросту у показниках, методи математичної статистики.
На початку експерименту в показниках хлопчиків і дівчат між експериментальною і контрольною групами не було статистично значущих відмінностей.
Наприкінці експерименту спостерігалися достовірні відмінності у всіх показниках з фізичної підготовленості між групами. Більш виражені зрушення відбувалися в експериментальній групі, як у хлопчиків, так і дівчат до та після дослідження, ніж в контрольній групі.
Секційні заняття з карате в експериментальної групи забезпечили вірогідні зміни у 5-ти показниках функціонального розвитку, в контрольній групі у 2-х показниках група хлопчиків і у 4х показниках у групі дівчат.
Отримані показники фізичної підготовленості фізичного і функціонального розвитку довели більшу ефективність проведення занять з карате з учнями молодшого шкільного віку.
EN : Qualification work consists of 70 pages, 12 tables, 4 figures, 86 references.
The object of study - indicators of physical fitness, physical (length, body weight, lung vital capacity, dynamometry) and functional development (heart rate, PBX, IR, LI, SI).
The purpose of the work is to determine the effectiveness of the impact of sectional sports on the indicators of physical and functional development of primary school students.
Research methods - analysis of scientific and methodological literature, pedagogical testing, assessment of physical and functional development, pedagogical observation, determination of growth in indicators, methods of mathematical statistics.
At the beginning of the experiment, there were no statistically significant differences in the performance of boys and girls between the experimental and control groups.
At the end of the experiment, there were significant differences in all indicators of physical fitness between groups. More pronounced changes occurred in the experimental group, both in boys and girls before and after the study than in the control group.
Sectional karate classes in the experimental group provided probable changes in 5 indicators of functional development, in the control group in 2 indicators the group of boys and in 4 indicators in the group of girls.
The obtained indicators of physical fitness and physical development proved the effectiveness of karate classes with primary school students.