ZNU Institutional Repository

Розвиток самостійності старшокласників у процесі планування професійних перспектив

Show simple item record

dc.contributor.author Лісянська, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2021-01-27T06:58:39Z
dc.date.available 2021-01-27T06:58:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4748
dc.description Лісянська Н. І. Розвиток самостійності старшокласників у процесі планування професійних перспектив : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. Ф. Шевченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 89 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота виклади на 89 сторіноки, 4 таблиці, 5 рисунків. Перелік посилання включає 99 джерел. Об’єкт дослідження – самостійність старшокласників в процесі планування професійних перспектив. Спираючись на Національну доктрину розвитку освіти України у ХХІ столітті, пріоритетом виступає розвиток якостей, необхідних для самореалізації кожної особистості: здатність самовизначитися, робити свідомий вибір серед значної кількості соціальних взаємин і соціальних зв’язків, уміння взаємодіяти та співпрацювати, вирішувати конфлікти і домовлятися, бажання брати на себе різні соціальні ролі, розвивати навички самоосвіти, здобувати інформацію, обробляти її, знаходити необхідне в потоці знань, приймати відповідальні рішення в умовах вибору, постійних змін, самостійно організовувати свою діяльність, ставити собі мету й досягати її, бути відповідальним за свої рішення й дії. Основою цих якостей виступає самостійність як особистісна властивість. Професійний вибір являє собою життєвий вибір, багато в чому визначає подальший шлях учня старших класів. На цей вибір впливає безліч чинників: родина, громадські настанови, уявлення про свої здібності тощо. У цій ситуації, для здійснення повноцінного вибору, підліток змушений постійно перебувати в процесі постановки і вирішення життєвих завдань, чому також сприяють процеси світового масштабу: глобалізація, активна міграція професіоналів, кадрова криза, інформатизація суспільства. Здійснення самостійного професійного вибору в таких умовах стає складним завданням, і саме ця необхідність самостійного професійного вибору, наявності усвідомлених внутрішніх критеріїв оцінки, дій з урахуванням власних психологічних особливостей повинна вийти на перший план профорієнтаційної роботи. Особливої актуальності пошуку нових шляхів і методів психолого-педагогічного супроводу професійного самовизначення надає широке поширення в сучасних умовах такого негативного феномена, як «професійний маргіналізм». Наукова новизна полягає у розробці та апробації психолого-педагогічної програми розвитку самостійності старшокласників у плануванні професійних перспектив. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 89 pages, 4 tables, 5 figures. The list of references includes 99 sources. The object of research is the independence of high school students in the process of planning professional prospects. Based on the National Doctrine of Education Development of Ukraine in the XXI century, the priority is the development of qualities necessary for self-realization of each individual: the ability to self-determine, make conscious choices among a large number of social relationships and social ties, ability to interact and cooperate, resolve conflicts and negotiate, desire take on different social roles, develop self-education skills, obtain information, process it, find the necessary in the flow of knowledge, make responsible decisions in terms of choice, constant change, organize their activities, set goals and achieve them, be responsible for their decisions and actions. The basis of these qualities is independence as a personal property. Professional choice is a life choice, largely determines the further path of the high school student. This choice is influenced by many factors: family, public attitudes, perceptions of their abilities, and so on. In this situation, to make a full choice, the adolescent is forced to be constantly in the process of setting and solving life problems, which is also facilitated by global processes: globalization, active migration of professionals, personnel crisis, informatization of society. Making an independent professional choice in such conditions becomes a difficult task, and it is this need for independent professional choice, the presence of conscious internal evaluation criteria, actions taking into account their own psychological characteristics should come to the forefront of career guidance work. Of particular relevance is the search for new ways and methods of psychological and pedagogical support of professional self-determination is widespread in modern conditions of such a negative phenomenon as "professional marginalism". Scientific novelty consists in development and approbation of the psychological and pedagogical program of development of independence of senior pupils in planning of professional prospects. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject старшокласники uk
dc.subject самостійність uk
dc.subject планування професійних перспетив uk
dc.subject психологічні умови uk
dc.subject особистісна активність uk
dc.subject розвиненість саморегуляції uk
dc.subject високий рівень відповідальності uk
dc.subject high school students uk
dc.subject independence uk
dc.subject planning of professional perspectives uk
dc.subject psychological conditions uk
dc.subject personal activity uk
dc.subject development of self-regulation uk
dc.subject high level of responsibility uk
dc.title Розвиток самостійності старшокласників у процесі планування професійних перспектив uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics