Інституційний репозитарій ЗНУ

Психологічний супровід дітей з загальним недорозвиненням мовлення в умовах дошкільного закладу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Михалюк, Наталія Богданівна
dc.date.accessioned 2021-01-27T09:00:12Z
dc.date.available 2021-01-27T09:00:12Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4756
dc.description Михалюк Н. Б. Психологічний супровід дітей з загальним недорозвиненням мовлення в умовах дошкільного закладу : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Н. О. Мосол. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 101 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота виклади на 101 сторінок, 16 таблиць, 1 рисунок. Перелік посилання включає 46 джерел. Об’єкт дослідження – мовленнєва діяльність дітей із загальним недорозвитком мовлення в умовах дошкільного закладу. Актуальність дослідження. У зв 'язку зі зростанням числа дітей з порушеннями мовлення, в тому числі загальною нерозвиненістю мовлення (далі – ЗНМ), стає все помітніше, наскільки складно цим дітям адаптуватися до суспільства, навчитися взаємодіяти з іншими дітьми, з педагогами, що підтверджує актуальність даного дослідження. Для ефективного навчання та виховання дітей з ЗНМ необхідно виділити психологічні особливості соціалізації та спілкування цієї групи дітей. Некомпетентність освітян та батьків щодо особливостей дитини ускладнює їм розвиток процесів соціалізації та спілкування, що в майбутньому може призвести до соціальної неправильної адаптації, ізоляції в собі, небажання говорити про свої проблеми, підвищення тривожності та зниження самооцінки. Дуже важливо не допустити початку процесу неправильної адаптації дитини, навчити її спілкуватися і налагодити дружні стосунки з іншими дітьми. У останніх наукових удосконаленнях логопедів, спеціальних психологів (І. С. Марченка, І. В. Мартиненка, М. Г. Пахомова, М. В. Савінова, Л. І. Трофименка) вказується, що основним критерієм мовного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення, зокрема з ЗНМ, є комунікативні навички. Незважаючи на велику кількість робіт і досліджень у галузі порушень мови, спеціальні дослідження в галузі соціалізації та спілкування дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення почалися лише кілька років то. Наукова новизна полягає в уточненні поняття «загальне недорозвинення мовлення», узагальненні психолого-педагогічних поглядів на проблему, розробці методичних рекомендaцiй бaтькaм щодо роботи з дітьми із ЗНМ. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 101 pages, 16 tables, 1 figure. The list of references includes 46 sources. The object of the research is the speech activity of children with general speech underdevelopment in the conditions of a preschool institution. Relevance of research. In connection with the growing number of children with speech disorders, including general speech underdevelopment (hereinafter - ZNM), it becomes increasingly noticeable how difficult it is for these children to adapt to society, learn to interact with other children, with teachers, which confirms the relevance of this study . For effective education and upbringing of children with ASD it is necessary to highlight the psychological features of socialization and communication of this group of children. Incompetence of educators and parents regarding the characteristics of the child complicates the development of socialization and communication, which in the future can lead to social maladaptation, isolation, unwillingness to talk about their problems, increased anxiety and low self-esteem. It is very important to prevent the beginning of the process of improper adaptation of the child, to teach him to communicate and establish friendly relations with other children. In the latest scientific improvements of speech therapists, special psychologists (IS Marchenko, IV Martynenko, MG Pakhomov, MV Savinov, LI Trofimenko) it is indicated that the main criterion of language development of preschool children with speech disorders, in particular with ZNM, are communication skills. Despite the large number of works and research in the field of speech disorders, special research in the field of socialization and communication of preschool children with speech disorders began only a few years ago. The scientific novelty lies in the clarification of the concept of "general speech underdevelopment", the generalization of psychological and pedagogical views on the problem, the development of guidelines for parents to work with children with ASD. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject загальний недорозвиток мовлення uk
dc.subject мовленнєва діяльність uk
dc.subject психологічний супровід uk
dc.subject дошкільний вік uk
dc.subject міжособистісні стосунки uk
dc.subject дитячо-батьківські стосунки uk
dc.subject general speaking underdevelopment uk
dc.subject speaking activity uk
dc.subject psychological support uk
dc.subject preschooling age uk
dc.subject interpersonal relationships uk
dc.subject children-parents pelationships uk
dc.title Психологічний супровід дітей з загальним недорозвиненням мовлення в умовах дошкільного закладу uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу