ZNU Institutional Repository

Психологічні особливості вияву особистісних дисгармоній у школярів підліткового віку

Show simple item record

dc.contributor.author Чепілєва, Анастасія Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-01-28T08:35:15Z
dc.date.available 2021-01-28T08:35:15Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4797
dc.description Чепілєва А. О. Психологічні особливості вияву особистісних дисгармоній у школярів підліткового віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Л. В. Спіцина. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 73 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота виклади на 73 сторінки, 8 таблиць, 2 рисунка. Перелік посилання включає 79 джерел. Об'єкт: особливості вияву особистісних дисгармоній у школярів підліткового віку. Сучасна система національної освіти покликана сприяти особистісному становленню людини нового покоління, збереженню та зміцненню психічного й фізичного здоров'я учнів. Формування гармонійно розвиненої особистості визнається важливим стратегічним завданням Державної національної програми "Освіта" ("Україна XXI століття"), Національної доктрини розвитку освіти, Закону України "Про загальну середню освіту". Його розв'язання в умовах діяльності психологічної служби загальноосвітнього навчального закладу вимагає психолого-педагогічного обгрунтування процесу гармонійного зростання особистості підлітків. Адже, відповідно до Положення про психологічну службу в системі освіти, робота шкільного психолога спрямована не тільки на розв'язання навчальних проблем, але й на забезпечення процесу особистісного розвитку школярів. Слід зазначити, що навчально-виховна діяльність не завжди сприяє гармонійному розвитку особистості учня. Особливої актуальності ця проблема набуває в умовах профільного навчання, яке інтенсифікує діяльність підлітків, що нерідко призводить до надмірного інтелектуального та фізичного напруження, появи особистісних дисгармоній у школярів. Результати наукових досліджень свідчать, зокрема, про те, що в умовах швидкої інформатизації освітнього простору особистісний розвиток школярів супроводжується такими проявами дисгармоній, як перевтома, підвищена тривожність, внутрішньоособистісна конфліктність, акцентуації характеру, загроза суїциду тощо. Як наслідок, у значної частини школярів погіршується фізичне та психічне здоров'я, зокрема, виникає девіантність поведінки, знижується зір, викривлюється постава, з'являються психосоматичні захворювання, що зумовлює необхідність подальшого пошуку психолого-педагогічних засобів гармонізації особистісного розвитку учнів.. Наукова новизна дослідження отримано експериментальні дані, які дозволили визначити дисгармонійні прояви в особистісному розвитку підлітків. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 73 pages, 8 tables, 2 figures. The list of references includes 79 sources. Object: features of manifestation of personal disharmonies at teenage schoolchildren. The modern system of national education is designed to promote the personal development of the new generation, the preservation and strengthening of mental and physical health of students. The formation of a harmoniously developed personality is recognized as an important strategic task of the State National Program "Education" ("Ukraine of the XXI century"), the National Doctrine of Education Development, the Law of Ukraine "On General Secondary Education". Its solution in the conditions of activity of psychological service of general educational institution demands psychological and pedagogical substantiation of process of harmonious growth of the personality of teenagers. After all, according to the Regulations on psychological service in the education system, the work of a school psychologist is aimed not only at solving educational problems, but also at ensuring the process of personal development of students. It should be noted that educational activities do not always contribute to the harmonious development of the student's personality. This problem becomes especially relevant in the context of specialized training, which intensifies the activities of adolescents, which often leads to excessive intellectual and physical stress, the emergence of personal disharmonies in students. The results of scientific research indicate, in particular, that in the conditions of rapid informatization of the educational space personal development of schoolchildren is accompanied by such manifestations of disharmony as fatigue, increased anxiety, interpersonal conflict, accentuations of character, suicide threat and so on. As a result, a significant number of students deteriorate physical and mental health, in particular, there is deviant behavior, decreased vision, distorted posture, there are psychosomatic diseases, which necessitates further search for psychological and pedagogical means of harmonizing the personal development of students .. Scientific novelty The study obtained experimental data that identified dysharmonic manifestations in the personal development of adolescents. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject психологічні особливості uk
dc.subject школярі uk
dc.subject підлітковий вік uk
dc.subject особистісні дисгармонія uk
dc.subject самовизначення uk
dc.subject самопізнання uk
dc.subject psychological features uk
dc.subject schoolchildren uk
dc.subject adolescence uk
dc.subject personal disgarmony uk
dc.subject self-determination uk
dc.subject self-knowledge uk
dc.title Психологічні особливості вияву особистісних дисгармоній у школярів підліткового віку uk
dc.type Магістерська робота uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics