UA : Кваліфікаційна робота магістра : 84 с., 31 рис., 76 джерел, 5 додатки.
Об’єкт дослідження – педагогічні тести, IRT теорія обробки результатів
тестування.
Мета роботи: аналіз підготовки абітурієнтів ВНЗ на основі педагогічних
тестів засобами Item Response Theory.
Методи дослідження – аналітичний, синтез-метод, аналітико-
синтетичний, практичний, порівняльний.
У кваліфікаційній роботі розглянуто історичні аспекти розвитку
тестування у світі і в Україні, історію розвитку основних підходів до обробки
результатів тестування – Classic Response Theory і Item Response Theory.
Розглянуто основні теоретичні засади IRT теорії та моделі IRT:
однопараметрична модель Г. Раша, двопараметрична та трипараметрична
модель А. Бірнбаума, політомічна модель Раша-Мастерса, політомічна модель
Е. Андерсенена та модель Тіссена-Стейнберга для завдань множинного вибору.
А також інформаційні функції для оцінювання ефективності тесту. Наведено
приклад застосування Item Response Theory для якісного аналізу підготовки
абітурієнтів ЗНУ на основі результатів тренінгу із зовнішнього незалежного
оцінювання 2019 року.
EN : Master’s Qualification Thesis : 84 pages, 31 figures, 76 references, 5 supplements.
The object of the study is the pedagogical tests, IRT theory of the processing of
the test results.
The aim of the study is to analysis of the preparation of the university entrants
on the basis of the pedagogical tests by means of Item Response Theory.
The methods of the research are analytical, synthesis, analytical-synthetic,
practical and comparative.
In the qualification paper the historical aspects of test development in the world
and in Ukraine, and the history of the development of basic the approaches to the
processing of the test results – Classic Response Theory and Item Response Theory.
The basic theoretical foundations of IRT theory and IRT models: one-parameter
G. Rasch model, two-parameter and three-parameter A. Birnbaum model, Rasch-
Masters polytomous model, E. Andersenen polytomous model and Thissen-Steinberg
model the for multiple choice items have been studied. As well as information
features to evaluate test performance. An example of the application of Item
Response Theory for the qualitative analysis of ZNU entrants preparation based on
the results of the 2019 External Independent testing training has been given.