UA : Кваліфікаційна робота складається з 92 сторінок, 77 позицій у списку літератури. Мета дослідження: дослідити сучасний стан роботи центрів надання адміністративних послуг та сформувати детермінанти оптимізації.Об’єкт дослідження: процес адміністративно-територіальної реформи в Україні.Предмет дослідження: оптимізація роботи центрів надання адміністративних послуг населенню як складової реформи.Методи дослідження: аналіз, синтез, індукція, дедукція, абстрагування, конкретизація, сходження від абстрактного до конкретного.Гіпотеза: оптимізація роботи центрів надання адміністративних послуг має враховувати специфіку територіального розташування та склад громади, яка обслуговується.Висновки: 1. Адміністративно-територіальна реформа, або інакше –реформа децентралізації влади розпочалася в Україніу 2015 році. Однією із складових адміністративно-територіальної реформи є впровадження в громадах центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) як публічних «фронтів» у обслуговуванні громадян.2. Концепція ЦНАП передбачає створення для громадян єдиної приймальні щодо надання адміністративних послуг, «об’єднання» максимально великої кількості органів чи підрозділів публічної адміністрації.3. Три ключові детермінанти оптимізації роботи ЦНАП: пришвидшити процеси цифровізації і діджиталізації сфери; розробити декілька альтернативних варіантів доступу до послуг в залежності від специфіки території та складу громади; механізми моніторингу якості обслуговування мають функціонувати постійно.
EN : Qualification work consists of 92 pages, 77 literature sources. Research purposeis to study the current state of the administrative services provision centers and to form their optimizationdeterminants.Research objectis the process of administrative-territorial reform in Ukraine.Research subjectis optimization of the centers providing administrative services to the population as part of the reform.Research methodsare analysis, synthesis, induction, deduction, abstraction, concretization, ascent from the abstract to the concrete.Research hypothesisis that work optimization of the administrative services provision centers should take into account the specifics of territorial location and composition of the community served.Conclusions: 1. Administrative-territorial reform, or in other words the reform of power decentralization began in Ukraine in 2015. One of the components of the administrative-territorial reformis the introduction of administrative services provision centers in communities as public “fronts” in serving citizens.2. The concept of administrative services provision centers provides creation of a single reception room for citizens for the provisionof administrative services, “association” of the largest possible number of bodies or departments of public administration.3. Three key determinants of work optimization of the administrative services provision centers are: to accelerate the digitalization processes of the sphere; develop several alternative options to services access depending on the territory specifics and the community composition; service quality monitoring mechanisms must be in place all the time.