Інституційний репозитарій ЗНУ

Розвиток творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Швидка, Ірина Олександрівна
dc.date.accessioned 2021-02-07T15:35:57Z
dc.date.available 2021-02-07T15:35:57Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5016
dc.description Швидка І. О. Розвиток творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. В. Пономаренко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 83 с. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (71 items, 2 of foreign origin), 14 table, 1 addenda. The qualifying work volume is 90 pages long, 83 of them – main text. The research object: the process of development of creative activity of children of the fourth year of life in a plot-role game. The research subject: the activity of a social pedagogue on the development of creative activity of children of the fourth year of life in a plot-role game. The research purpose: is theoretical substantiating and experimental testing the program of the development of creative activity of children of the fourth year of life in a plot-role game. The research tasks are: 1. To determine the essence and content of the creative activity of preschool children. 2. To reveal age features of development of children of the fourth year of life. 3. To identify the features of the plot-role play as a factor in the development of creative properties of the preschool children. 4. To determine the content of the work of a social pedagogue on the introduction of story-role games for the development of creative activity of children of the fourth year of life. 5. To check experimentally the program for the development of creative activity of children of the fourth year of life in a role-playing game. The research methods: theoretical analysis of sources, systematization, generalization, observation, interviewing, questioning, comparison, testing, social and pedagogical experiment. The part 1 «Theoretical foundations of development of creative activity of children of the fourth year of life in a plot-role game» is to substantiate and determine the essence and content of the of the creative activity of preschool children, age features of development of children of the fourth year of life, the plot-role play in the development of creative properties of the preschool children. The part 2 «Activity of the social pedagogue on development of creative activity of children of the fourth year of life» is to check experimentally the program for the development of creative activity of children of the fourth year of life in a plot-role game. Field of use: preschool institutions, child development centers. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 83 с., 71 джерело,14 таблиць, 1 додаток. Об’єкт роботи: процес розвитку творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі. Предмет роботи: соціально-педагогічна діяльність з розвитку творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі. Мета роботи: розробити та експериментально перевірити програму з розвитку творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі. Відповідно до мети, визначено такі завдання дослідження: 1) визначити сутність та зміст творчої активності дітей дошкільного віку; 2) розкрити вікові особливості розвитку дітей четвертого року життя; 3) виявити особливості сюжетно-рольової гри як чиннику розвитку творчих властивостей дитини дошкільного віку; 4) визначити зміст роботи соціального педагога з впровадження сюжетно-рольових ігор для розвитку творчої активності дітей четвертого року життя; 5) експериментально перевірити ефективність програми розвитку творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі. Теоретичне значення роботи полягає в обґрунтуванні та визначенні сутності та змісту розвитку творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі. Практичне значення роботи полягає у розробці програми розвитку творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі. Галузь використання: заклади дошкільної освіти, центри розвитку дитини. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject творча активність uk
dc.subject діти четвертого року життя uk
dc.subject сюжетно-рольова гра uk
dc.subject соціально-педагогічна діяльність uk
dc.subject creative activity uk
dc.subject children of the fourth year of life uk
dc.subject plot-role game uk
dc.subject social-pedagogical activity uk
dc.title Розвиток творчої активності дітей четвертого року життя у сюжетно-рольовій грі uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу