EN : The work is presented on 80 pages of printed text. The list of links includes 30 sources. Object of research: journals on computer games. Subject of research: game magazines, where illustrative material predominates. The purpose of the study: theoretical analysis of the literature on the research topic, analysis of analogues in the world market, identifying advantages and disadvantages. Develop a magazine design related to game design with an emphasis on illustrative material.
During the creation a game magazine, the existing analogues of magazines on computer games were analyzed. After reviewing the analogues, the main advantages and disadvantages of the design were highlighted, in order to further avoid them or use them in their own design. Also identified are the basic techniques and components that need to be in the cover and information pages. The specifics of creating covers and separate pages of information presentation were analyzed. After working on the examples, the target audience and the frequency of the magazine, the number of its pages, were determined in order to create a profitable product that could interest a certain audience. The structure was sketched and the magazine was developed in computer graphics for further printing.
UA : Робота викладена на 80 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 30 джерел. Об’єкт дослідження: журнали на тему комп’ютерних ігор. Предмет дослідження: журнали ігор, де переважає ілюстративний матеріал. Мета дослідження: теоретичний аналіз літератури з теми дослідження, аналіз аналогів на світовому ринку, виявлення переваг та недоліків. Розробити дизайн журналу пов’язаний з дизайном ігор з акцентом на ілюстративний матеріал.
Під час створення журналу на тему ігор було проаналізовано існуючі аналоги журналів на тему комп’ютерних ігор. Після перегляду аналогів було виділено основні переваги та недоліки дизайну, задля подальшого їх уникнення або використання у власному дизайні. Також виявлено основні прийоми та складові елементи, що повинні бути в обкладинці та сторінках з інформацією. Було проаналізовано специфіку створення обкладинок та окремо сторінок викладу інформації. Після опрацювання прикладів було визначено цільову аудиторію та періодичність журналу, кількість його сторінок, задля створення рентабельного продукту, який міг би зацікавити певну аудиторію. Створено ескізи структури та розроблено журнал у комп’ютерній графіці для подальшого його друку.