UA : Кваліфікаційна робота – 58 сторінок, 5 таблиць, 54 літературних джерел.
Об’єкт дослідження – фізична та функціональна підготовленість волейболісток 12-14 років.
Метою роботи є розробка та виявлення ефективності методики фізичної підготовки волейболісток 12-14 років, заснованої на використанні засобів фітнесу.
Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури та документальних матеріалів, бесіда, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи статистичної обробки даних.
В ході експериментального дослідження була розроблена методика, заснована на використанні засобів фітнесу та спрямована на розвиток фізичних якостей та підвищення функціональної підготовленості у волейболісток 12-14 років.. У педагогічному експерименті доведено позитивний вплив розробленої нами методики на швидкісно-силові, координаційні здібності і гнучкість волейболісток. За тестами стрибок в довжину з місця, стрибок вгору двома ногами з місця, човниковий біг 5х6м, нахил вперед, стоячи на гімнастичній лавці, метання набивного м'яча вагою 1 кг через голови двома руками стоячи на формуючому етапі експерименту волейболістки мали достовірний приріст результатів. Показники функціональної підготовленості зазнали позитивних достовірних змін. Аналіз отриманих результатів, з великою часткою достовірності дозволив констатувати, що систематичні заняття волейболом за запропонованою програмою здатні значно збільшити рівень функціональної підготовленості дівчаток 12-14 років протягом тренувальних занять.
EN : Qualification work - 58 рages, 5 tables, 54 literary sources.
The object of research is the physical and functional fitness of volleyball players aged 12-14 years.
The aim of the work is to develop and identify the effectiveness of the method of physical training of volleyball players aged 12-14 years, based on the use of fitness tools.
Research methods: analysis of scientific and methodological literature and documentary materials, conversation, pedagogical testing, pedagogical experiment, methods of statistical data processing.
In the course of an experimental study, a technique based on the use of fitness tools was developed and aimed at developing physical qualities and improving functional fitness in volleyball players aged 12-14 years.. The pedagogical experiment proved the positive impact of the method developed by us on the speed and strength, coordination abilities and flexibility of volleyball players. According to the tests, the long jump from a standstill, the two-legged jump from a standstill, the 5x6m shuttle run, the forward tilt while standing on a gymnastic bench, throwing a stuffed ball weighing 1 kg over their heads with both hands while standing at the formative stage of the experiment, the volleyball players had a significant increase in results. Indicators of functional readiness have undergone positive significant changes. The analysis of the results obtained, with a high degree of reliability, allowed us to state that systematic volleyball classes according to the proposed program can significantly increase the level of functional readiness of girls aged 12-14 years during training sessions.