Інституційний репозитарій ЗНУ

Формування емоційного інтелекту у молодших школярів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гнідько, Юлія Вячеславівна
dc.date.accessioned 2021-12-29T09:16:45Z
dc.date.available 2021-12-29T09:16:45Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5600
dc.description Гнідько Ю. В. Формування емоційного інтелекту у молодших школярів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. Г. Лещенко. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 101 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 101 с., 2 таблиці, 12 діаграм, 77 джерел, 3 додатки. Мета: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму формування емоційного інтелекту у молодших школярів. Об’єкт: процес формування емоційного інтелекту молодших школярів. Предмет: зміст, форми та методи формування емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку. Методи дослідження: теоретичні – аналіз, систематизація, узагальнення; емпіричні – опитувальники, контент-аналіз, педагогічний експеримент; статистичні методи обробки даних. Теоретичне значення роботи полягає в уточненні та конкретизації поняття «емоційний інтелект» та змісту формування емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку. Практичне значення роботи полягає у розробці програми формування емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку. Галузь використання: загальноосвітні школи, дошкільні заклади, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, навчально-виховні заклади, центри освіти та розвитку. uk
dc.description.abstract EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (78 items), 3 addenda on 7 pages. The qualifying work volume is 101 pages long, 85 of them – main text. There are 3 tables, 12 illustrations. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of the forming of emotional intelligence in children of primary school age. The research object: the process of forming the emotional intelligence of children of primary school age. The research subject: the content, forms and methods of forming of emotional intelligence in children of primary school age. The research purpose: theoretical background and experimental verification of the program of forming of emotional intelligence in children of primary school age. The research tasks are: 1. to study the essence and content of the forming of emotional intelligence; 2. to define the psychological and pedagogical features of the development of children of primary school age; 3. to determine activities of a social pedagogue on the formation of emotional intelligence of children of primary school age; 4. to define the content, forms and methods of forming of emotional intelligence in children of primary school age; 5. to determine and experimentally test the effectiveness of the forming of emotional intelligence in children of primary school age. The part 1 «Theoretical background of the forming of emotional intelligence in children of primary school age» describes the essence of the notion “emotional intelligence”, its features as a pedagogical and psychological phenomenon; considers peculiarities of children of primary school age, the work of a social pedagogue on the formation of emotional intelligence of children of primary school age. The part 2 «The content, forms and methods of forming of emotional intelligence of children of primary school age» shows the results of indicative, formative and controlled phases of experiments on program of forming of emotional intelligence of children of primary school age. The analysis of the results has proved the effectiveness of the developed and implemented program of forming of emotional intelligence of children of primary school age. Field of use: general secondary education institutions, social and educational institutions for families with children, education and development centers. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject діти молодшого шкільного віку uk
dc.subject емоційний інтелект uk
dc.subject формування емоційного інтелекту uk
dc.subject програма формування емоційного інтелекту uk
dc.subject діяльність соціального педагога uk
dc.subject children of primary school age uk
dc.subject emotional intelligence uk
dc.subject forming of emotional intelligence uk
dc.subject program of forming of emotional intelligence uk
dc.title Формування емоційного інтелекту у молодших школярів uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу