UA : Робота викладена на 95 сторінках друкованого тексту, містить 3 таблиці, 1 рисунок. Перелік посилань включає 82 джерела. Мета дослідження: дослідити методи та особливості активізації науково-дослідної роботи студентів в умовах закладу вищої освіти. Об’єкт дослідження: процес вдосконалення підготовки спеціаліста у напрямку організації науково-дослідної діяльності. Предмет дослідження: процес розвитку, організації науково-дослідної роботи у ЗВО, його характерні особливості. У роботі розглянуто студентські наукові роботи в історико-педагогічному аспекті; теоретично досліджено поняття, класифікація напрямків та завдання науково-дослідної роботи студентів; розглянуто основні напрями активізації студентської науково-дослідної роботи; розглянуто вибір напрямку і планування науково-дослідної роботи; проведено аналіз організації виконання студентами курсових, кваліфікаційних та дипломних робіт; охарактеризовано умови розвитку науково-дослідної роботи студентів у закладі вищої освіти як умову активізації їх професійного становлення. Практичне значення одержаних результатів визначається тим, що розроблено й упроваджено в процес магістерської підготовки майбутніх викладачів: навчальну програму авторського спецкурсу «Науково-дослідна робота» та навчально-методичні рекомендації щодо формування професійно важливих якостей майбутніх викладачів вищої школи в умовах магістратури; удосконалено програму педагогічної практики магістрантів у закладі вищої освіти.
EN : The work is presented on 95 pages of printed text, contains 3 tables, 1 figure. The list of references includes 82 sources. The purpose of the study: to explore the methods and features of intensifying research work of students in a higher education institution. Object of research: the process of improving the training of specialists in the direction of the organization of research activities. Subject of research: the process of development, organization of research work in higher education, its characteristics. The paper considers student research papers in the historical and pedagogical aspect; theoretically researched the concept, classification of directions and tasks of research work of students; the main directions of intensification of student research work are considered; the choice of direction and planning of research work is considered; the analysis of the organization of performance by students of course, qualification and diploma works is carried out; characterized the conditions for the development of research work of students in higher education as a condition for enhancing their professional development. The practical significance of the results is determined by the fact that developed and implemented in the process of master training of future teachers: the curriculum of the author's special course "Research work" and educational recommendations for the formation of professionally important qualities of future teachers in graduate school; the program of pedagogical practice of undergraduates in a higher education institution has been improved.