UA : Робота викладена на 74 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 61 джерело. Об’єкт дослідження: процес адаптації дітей з порушенням зору до навчання. Предмет дослідження: психолого-педагогічні умови адаптації дітей з порушенням зору до навчання у спеціальній школі. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити психолого-педагогічні умови адаптації дітей з порушенням зору до навчання у спеціальній школі. У роботі обґрунтувано умови адаптації дітей з порушенням зору до навчання у спеціальній школі; розроблено та впроваджено в освітній процес спеціальної школи програми адаптації дітей з порушенням зору до навчання; перевірено ефективність впровадженої програми.
EN : The work is presented on 74 pages of printed text. The list of links includes 61 sources. Object of research: the process of adaptation of visually impaired children to learning. Subject of research: psychological and pedagogical conditions of adaptation of children with visual impairment to study in a special school. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the psychological and pedagogical conditions of adaptation of children with visual impairment to study in a special school. The conditions of adaptation of visually impaired children to study in a special school are substantiated in the work; developed and implemented in the educational process of a special school program for the adaptation of children with visual impairments to study; the effectiveness of the implemented program was tested.