Інституційний репозитарій ЗНУ

Вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на фізичний стан учнів старших класів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пирогова, Поліна Геннадіївна
dc.date.accessioned 2022-01-09T21:00:38Z
dc.date.available 2022-01-09T21:00:38Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5906
dc.description Пирогова П. Г. Вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на фізичний стан учнів старших класів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 017 "Фізична культура і спорт" / наук. керівник А. А. Конох. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 68 с. uk
dc.description.abstract UA : Кваліфікаційна робота: 68 сторінок, 14 таблиць, 3 рисунки, 76 літературних джерел. Об’єкт дослідження – фізичне виховання учнів старших класів. Мета дослідження – дослідити вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на функціональну і фізичну підготовленість дівчат 15-16 років. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічний експеримент, оцінка показників фізичної підготовленості дівчат здійснювали за наступними тестами: згинання і розгинання рук в упорі лежачи, разів, підняття тулуба з положення лежачи на спині за 30 с, раз, стрибок у довжину з місця, біг на 60 м, нахил тулубу вперед із положення сидячі, човниковий біг. В ході проведеного дослідження, було встановлено, що під впливом уроків з легкої атлетики функціональні показники серцево-судинної системи дівчат (ЧСС, АТс, АТд, індекс Кердо, індекс Руф’є) та дихальної (ЖЕЛ, проба Штанге і Генчі) зазнали найбільших змін, порівняно з іншими розділами шкільної програми (гімнастики і баскетболу). Достовірного приросту за жодним із показників виявлено не було. Показники фізичної підготовленості дівчат після проведення уроків з легкої атлетики, мали достовірні зміни у стрибку в довжину з місця (t =4,44), бігу на 60 м (t =3,70), і човниковому бігу (t =4,56). Під впливом уроків з гімнастики, передбачено, достовірно підвищилися показники з підйом та нахил тулубу (t =8,11 і t=2,37). Отже в вправах на прояв сили м’язів черевного пресу та гнучкості. Під впливом уроків з баскетболу змін суттєво зазнали показники зі згинання і розгинання рук (t =2,16), підйому тулуба із положення лежачи. Найбільший тренувальний ефект мали уроки з легкої атлетики, а найменший з гімнастики. Отримані дані дають змогу стверджувати, що найбільший тренувальний ефект мали уроки з легкої атлетики, а найменший з гімнастики. uk
dc.description.abstract EN : Qualification work: 68 pages, 14 tables, 3 figures, 76 references. The object of research is the physical education of high school students. The purpose of the study is to investigate the impact of physical education lessons of different orientations on the functional and physical fitness of girls aged 15-16. Research methods: analysis of literature sources, pedagogical experiment, assessment of physical fitness of girls were carried out according to the following tests: flexion and extension of arms in a supine position, times, lifting the torso from a supine position for 30 s, once, long jump, running at 60 m, tilt the torso forward from a sitting position, shuttle running. In the course of the study, it was found that under the influence of athletics lessons, the functional indicators of the cardiovascular system of girls (heart rate, blood pressure, blood pressure, Kerdo index, Rufier index) and respiratory (VEL, Stange and Genchi test) underwent the greatest changes , compared to other sections of the school curriculum (gymnastics and basketball). No significant increase was found in any of the indicators. Indicators of physical fitness of girls after athletics lessons had significant changes in long jump (t = 4.44), 60 m running (t = 3.70), and shuttle running (t = 4.56) . Under the influence of gymnastics lessons, it is predicted that the indicators of lifting and tilting the torso significantly increased (t = 8.11 and t = 2.37). So in the exercises to show the strength of the abdominal muscles and flexibility. Under the influence of basketball lessons, the indicators of flexion and extension of the arms (t = 2.16), lifting the torso from a supine position were significantly changed. Lessons in athletics had the greatest training effect, and gymnastics had the least. The obtained data allow us to state that the greatest training effect had lessons in athletics, and the least in gymnastics. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject фізична культура uk
dc.subject учні старших класів uk
dc.subject фізичний стан учнів uk
dc.subject physical culture uk
dc.subject senior students uk
dc.subject physical condition of students uk
dc.title Вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на фізичний стан учнів старших класів uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу