UA : Мета дослідження: дослідити технології та методи соціальної роботи з
проявами суїцидальної поведінки з дітьми та підлітками.
Об’єкт дослідження: діти та підлітки, які мають прояви суїцидальної
поведінки.
Предмет дослідження: технології та методи соціальної роботи з дітьми,
що мають прояви суїцидальної поведінки в освітньому середовищі.
Методи дослідження: аналіз, синтез, індукція та дедукція, абстрагування,
моделювання, спостереження та анкетування, психодіагностика, аналіз
документів.
Гіпотеза: соціальна робота з проявами суїцидальної поведінки у дітей та
підлітків має грунтуватися на комплексних заходах на базі освітнього
середовища. Найбільш ефективними є технології соціальної профілактики і
соціально-педагогічної роботи в освітньому просторі та з родиною дитини із
«групи ризику».
Висновки: 1. Соціальний працівник допомагає дітям та молоді, яка
опинилася у складних життєвих обставинах. Однією з таких обставин є бажання
дитини вчинити самогубство.
2. Серед основних ознак суїцидальної поведінки в дітей є зміна словесних
конструкцій, емоційні стрибки, ригідність мислення тощо.
3. Вагома частина соціальної роботи з проявами суїцидальної поведінки у
дітей та підлітків проводиться на базі навчальних закладів.
4. Соціальна робота з проявами суїцидальної поведінки у дітей та підлітків
має такі напрями оптимізації: застосування комплексного підходу, використання
технологій соціальної роботи з сім’єю; постійне підвищення компетентності
педагогів та батьків.
EN : The purpose of research: to examine technologies and methods of social work
with manifestations of suicidal behaviour in children and teenagers.
Object of research: children and teenagers with manifestations of suicidal
behaviour.
Subject of research: technologies and methods of social work with children with
manifestations of suicidal behaviour in educational environment.
Research methods: analysis, synthesis, induction and deduction, abstracting,
modelling, observation and questionnaire, psychodiagnosis, document analysis.
Hypothesis: social work with children and teenagers with manifestations of
suicidal behaviour has to be based on comprehensive events in the educational
environment. The most effective are the technologies of social prevention and social
and pedagogical work in educational space and with “risk group” families.
Conclusions: 1. A social worker helps children and youth with difficult life
situations. One of those situations is the desire of a child to commit suicide.
2. The main signs of suicidal behaviour in children are changes in verbal
structure, moodiness, rigidity of thoughts etc.
3. The major part of social work with children and teenagers with manifestations
of suicidal behaviour is conducted at educational institutions.
4. Social work with children and teenagers with manifestations of suicidal
behaviour has the following optimisation directions: implementation of comprehensive
approach, technologies of social work with families; continuous competency
improvement of teachers and parents.