UA : Робота викладена на 93 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 96 джерел. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності педагогічних розвитку креативності молодших школярів. Об’єкт дослідження – процес розвитку креативності молодших школярів. Предмет дослідження – педагогічні умови, що забезпечують ефективність розвитку креативності молодших школярів. У роботі окреслено наукові витоки ключових понять дослідження; охарактеризовано розвиток креативності молодших школярів як педагогічну проблему; розкрито зміст і структуру креативності особистості молодшого школяра; визначено й обґрунтовано педагогічні умови розвитку креативності молодших школярів у Новій українській школі; експериментально перевірено ефективність педагогічних умов розвитку креативності молодших школярів.
EN : The work is presented on 93 pages of printed text. The list of links includes 96 sources. The purpose of the research is theoretical substantiation and experimental verification of the effectiveness of pedagogical development of creativity of junior schoolchildren. The object of research is the process of developing the creativity of younger students. The subject of the research is pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the development of creativity of junior schoolchildren. The paper outlines the scientific origins of key research concepts; the development of creativity of junior schoolchildren as a pedagogical problem is characterized; the content and structure of creativity of the personality of the junior schoolboy are opened; the pedagogical conditions for the development of creativity of junior schoolchildren in the New Ukrainian School are determined and substantiated; the effectiveness of pedagogical conditions for the development of creativity of junior schoolchildren was experimentally tested.