UA : Кваліфікаційна робота викладена на 118 сторінках друкованого тексту,
містить 6 таблиць, 6 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 70 джерел,
з них 8 іноземною мовою.
Об’єктом дослідження є АТ «Ощадбанк» він відноситься до
універсальних банків, які надають послуги всім групам клієнтів: фізичним
особам, ММСБ та великому бізнесу.
Предметом дослідженням є аналіз організації та проведення
маркетингової діяльності.
Мета магістерської роботи є вивчення процесу організації та
проведення маркетингових досліджень на базі АТ «Ощадбанк», виявити
основні недоліки, дати характеристику організаційно-функціональній
структурі банківського маркетингу, та розробити методи удосконалення
процесів з метою удосконалення якості послуг, що надаються організацією.
Метою кваліфікаційної роботи магістра є розробка шляхів підвищення
продажів за допомогою маркетингової діяльності в АТ «Ощадбанк».
У процесі дослідження отримано такі наукові результати: розглянуто
сутність та цілі маркетингової діяльності у банку; виявлено особливості
діяльності банківського маркетингу; проведено PEST-аналіз для АТ
«Ощадбанк»; проведено SWOT-аналіз АТ «Ощадбанк»; визначенно слабкі
сторони у діяльності АТ «Ощадбанк».
Методи дослідження: теоретичного узагальнення, логічного
узагальнення, порівняльного аналізу, дедуктивний, маркетингового аналізу
та ін.
EN : The work is presented on 118 pages of printed text, contains 6 tables,
6 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 70 sources, 8 of them in foreign
languages.
The object of the study is JSC "Oschadbank" it refers to universal banks that
provide services to all groups of clients: individuals, SMEs and large businesses.
The subject of research is the analysis of the organization and conduct of
marketing activities.
The goal of the graduation work is to study the process of organizing and
conducting marketing research on the basis of JSC "Oschadbank," identify the
main drawbacks, to characterize the organizational and functional structure of
banking marketing, and to develop methods for improving the processes in order to
improve the quality of services provided by the organization. In the process of
research, sphere of activity, JSC "Oschadbank" will be offered recommendations
that will optimize activities that will lead to increased efficiency of organization
and analysis of research.
The purpose of master's qualification work is to develop ways to increase
sales through marketing activities in JSC "Oschadbank."
The following scientific results were obtained during the study:
the essence and goals of marketing activity in the bank are considered;
identified features of banking marketing;
marketing activity of JSC "Oschadbank" was analyzed;
PEST-analysis for JSC "Oschadbank" was conducted;
Ansoff matrix for JSC "Oschadbank" was conducted;
SWOT-analysis of JSC "Oschadbank" was carried out;
identified weaknesses in the activities of JSC "Oschadbank";
ways to increase sales in JSC "Oschadbank."
Methods of research: theoretical generalization, logical generalization,
comparative analysis, deductive, marketing analysis, etc.
Scientific novelty of the research is to develop ways to improve the
marketing activities of JSC "Oschadbank" and recommendations for improving the
efficiency of sales management in a financial institution.
The results of the study can be applied in the activities of banking
institutions and marketing departments of various organizations and financial
institutions.