UA : Робота викладена на 94 сторінках друкованого тексту, містить 10 таблиць, 5 рисунків. Перелік посилань включає 73 джерела. Мета дослідження: теоретичне обґрунтування системи естетичних цінностей та ефективність формування естетичних цінностей майбутніх соціальних педагогів. Об’єкт дослідження: процес формування системи естетичних цінностей майбутніх соціальних педагогів. Предмет дослідження: формування системи естетичних цінностей майбутніх соціальних педагогів. У роботі теоретично розглянуто сутність, структуру та функції естетичних цінностей особистості; розкрито педагогічні умови формування системи естетичних цінностей у студентів освітньо-професійної програми соціальна педагогіка; обґрунтовано критерії та рівні формування естетичних цінностей у студентів соціальна педагогіка; розроблено цикл занять щодо оптимізації формування естетичних цінностей майбутніх соціальних педагогів. Практичне значення дослідження полягає у спробі включити у зміст курсів педагогіка та арт-терапія цикл занять щодо оптимізації формування системи естетичних цінностей у студентів спеціальності соціальна педагогіка. Матеріали роботи можуть використовуватись при викладанні дисциплін «Педагогіка» та «Арт-терапія в соціальній роботі» студентам спеціальності соціальна педагогіка.
EN : The work is presented on 94 pages of printed text, contains 10 tables, 5 figures. The list of references includes 73 sources. The purpose of the study: theoretical justification of the system of aesthetic values and the effectiveness of the formation of aesthetic values of future social educators. Object of research: the process of forming a system of aesthetic values of future social educators. Subject of research: formation of the system of aesthetic values of future social pedagogues. The essence, structure and functions of aesthetic values of personality are theoretically considered in the work; the pedagogical conditions of formation of the system of aesthetic values at students of the educational-professional program social pedagogy are opened; the criteria and levels of formation of aesthetic values in students of social pedagogy are substantiated; a series of classes on optimizing the formation of aesthetic values of future social educators has been developed. The practical significance of the study is to try to include in the content of the courses pedagogy and art therapy a series of classes to optimize the formation of a system of aesthetic values in students majoring in social pedagogy. The materials of the work can be used in teaching the disciplines "Pedagogy" and "Art therapy in social work" to students majoring in social pedagogy.