dc.contributor.author |
Телятник, Вікторія Віталіївна |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-30T20:50:00Z |
|
dc.date.available |
2022-01-30T20:50:00Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6398 |
|
dc.description |
Телятник В. В. Формування інформаційної компетентності викладача закладу вищої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник І. В. Козич. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 87 с. |
uk |
dc.description.abstract |
UA : Робота викладена на 87 сторінках друкованого тексту, містить 8 таблиць, 12 рисунків. Перелік посилань включає 74 джерела. Об’єкт дослідження – інформаційна компетентність викладача ЗВО. Предметом дослідження слугували робота викладача ЗВО з сучасними інформаційними платформами, такими як Moodle, Zoom. Метою науково-педагогічного дослідження є визначення інформаційної компетентності як структурного компонента професійно-педагогічної компетентності педагога в сучасному освітньому просторі. У роботі окреслено теоретичні засади інформаційної компетентністі викладача ЗВО; встановлено основні способи використання викладачами ЗВО інформаційних платформ Moodle, Zoom; розроблено програми з формування інформаційної компетентності викладачів у роботі з освітніми платформами Moodle, Zoom.. Практичне значення роботи полягає у розробці програми з формування інформаційної компетентності викладача ЗВО. |
uk |
dc.description.abstract |
EN : The work is presented on 87 pages of printed text, contains 8 tables, 12 figures. The list of references includes 74 sources. The object of reseаrch is the informаtion competence of the teаcher of free educаtion. The subject of the study wаs the work of а teаcher of free economic science with modern informаtion plаtforms, such аs Moodle, Zoom. The purpose of scientific аnd pedаgogicаl reseаrch is to define informаtion competence аs а structurаl component of professionаl аnd pedаgogicаl competence of а teаcher in the modern educаtionаl spаce. The paper outlines the theoretical foundations of the concept of competence, information competence in general scientific discourse and specifically pedagogical; the structure of information competence of the teacher of ZVO is revealed; the role of information competence of the teacher as a structural component of professional and pedagogical competence of the teacher is determined; the composition, degree of development and frequency of application of modern information platforms are revealed; the expediency of using information platforms in the modern educational process is substantiated; established ways to use information platforms Moodle, Zoom in the modern educational process; developed programs for the formation of information competence of teachers in working with educational platforms Moodle, Zoom; revealed the positive and negative aspects of working with modern information platforms Moodle, Zoom. The practical significance of the work is to develop a program for the formation of information competence of the teacher ZVO. |
uk |
dc.language.iso |
uk |
uk |
dc.subject |
компетентність |
uk |
dc.subject |
інформаційна компетентність |
uk |
dc.subject |
інформаційна платформа |
uk |
dc.subject |
дистанційна освіта |
uk |
dc.subject |
competence |
uk |
dc.subject |
information competence |
uk |
dc.subject |
information platform |
uk |
dc.subject |
distance education |
uk |
dc.title |
Формування інформаційної компетентності викладача закладу вищої освіти |
uk |
dc.type |
Магістерська робота |
uk |