Інституційний репозитарій ЗНУ

Формування інформаційної компетентності викладача закладу вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Телятник, Вікторія Віталіївна
dc.date.accessioned 2022-01-30T20:50:00Z
dc.date.available 2022-01-30T20:50:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6398
dc.description Телятник В. В. Формування інформаційної компетентності викладача закладу вищої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник І. В. Козич. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 87 с. uk
dc.description.abstract UA : Робота викладена на 87 сторінках друкованого тексту, містить 8 таблиць, 12 рисунків. Перелік посилань включає 74 джерела. Об’єкт дослідження – інформаційна компетентність викладача ЗВО. Предметом дослідження слугували робота викладача ЗВО з сучасними інформаційними платформами, такими як Moodle, Zoom. Метою науково-педагогічного дослідження є визначення інформаційної компетентності як структурного компонента професійно-педагогічної компетентності педагога в сучасному освітньому просторі. У роботі окреслено теоретичні засади інформаційної компетентністі викладача ЗВО; встановлено основні способи використання викладачами ЗВО інформаційних платформ Moodle, Zoom; розроблено програми з формування інформаційної компетентності викладачів у роботі з освітніми платформами Moodle, Zoom.. Практичне значення роботи полягає у розробці програми з формування інформаційної компетентності викладача ЗВО. uk
dc.description.abstract EN : The work is presented on 87 pages of printed text, contains 8 tables, 12 figures. The list of references includes 74 sources. The object of reseаrch is the informаtion competence of the teаcher of free educаtion. The subject of the study wаs the work of а teаcher of free economic science with modern informаtion plаtforms, such аs Moodle, Zoom. The purpose of scientific аnd pedаgogicаl reseаrch is to define informаtion competence аs а structurаl component of professionаl аnd pedаgogicаl competence of а teаcher in the modern educаtionаl spаce. The paper outlines the theoretical foundations of the concept of competence, information competence in general scientific discourse and specifically pedagogical; the structure of information competence of the teacher of ZVO is revealed; the role of information competence of the teacher as a structural component of professional and pedagogical competence of the teacher is determined; the composition, degree of development and frequency of application of modern information platforms are revealed; the expediency of using information platforms in the modern educational process is substantiated; established ways to use information platforms Moodle, Zoom in the modern educational process; developed programs for the formation of information competence of teachers in working with educational platforms Moodle, Zoom; revealed the positive and negative aspects of working with modern information platforms Moodle, Zoom. The practical significance of the work is to develop a program for the formation of information competence of the teacher ZVO. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject компетентність uk
dc.subject інформаційна компетентність uk
dc.subject інформаційна платформа uk
dc.subject дистанційна освіта uk
dc.subject competence uk
dc.subject information competence uk
dc.subject information platform uk
dc.subject distance education uk
dc.title Формування інформаційної компетентності викладача закладу вищої освіти uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу